ریل باس نجف آباد به اصفهان؛هدیه کار جهادی به مردم
ریل باس نجف آباد به اصفهان؛هدیه کار جهادی به مردم

ابوترابی گفت : احداث خطوط قطار حومه ای اصفهان – نجف آباد به عنوان یک ترکیب عملیاتی در مشارکت دولت و یک هدیه کار مدیریت جهادی به مردم ایران ارائه می شود. به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، ابوترابی نماینده نجف آباد در مراسم موافقت نامه احداث خطوط قطار حومه ای اصفهان، نجف آباد در خصوص […]

ابوترابی گفت : احداث خطوط قطار حومه ای اصفهان – نجف آباد به عنوان یک ترکیب عملیاتی در مشارکت دولت و یک هدیه کار مدیریت جهادی به مردم ایران ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، ابوترابی نماینده نجف آباد در مراسم موافقت نامه احداث خطوط قطار حومه ای اصفهان، نجف آباد در خصوص ویژگی های این پروژه گفت: این پروژه دارای موقعیت و ظرفیت بسیار عالی برای ترانزیت خواهد بود که از این ظرفیت زمانی می توان استفاده کرد که ظرفیت راه آهن به بیش از ۲۵ هزار کیلومتر برسد که این امر می تواند حلقه بسیار خوبی بین سایر شهرها ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: قطار حومه ای مشکلات ما را در زمینه حمل و نقل مسافر برطرف می کند و معضل آلودگی هوا را در شهرهایی چون اصفهان به حداقل ممکن می رساند.

نماینده نجف آباد با اشاره به کافی نبودن بودجه وزارت راه و شهرسازی برای برعهده گرفتن به تنهایی این مسئولیت بیان کرد: وضعیت بودجه ای کشور به گونه ای نیست که وزارت راه و شهر سازی بتواند به تنهایی این پروژه را به ثمر برساند به همین خاطر با شهرداری شهرهای نجف آباد و اصفهان در این پروژه از لحاظ بودجه ای همکاری شده است.

ابوترابی در توضیح چگونگی ایجاد این پروژه یادآور شد: در سفر رئیس جمهور به اصفهان و وزیر راه و شهرسازی به نجف آباد هماهنگی های لازم صورت گرفت تا با استفاده از ظرفیت های نجف آباد و اصفهان الگوی کار بزرگی برای راه اندازی خطوط حومه ای اصفهان – نجف آباد ایجاد شود این کار از مشارکت ۶ شهرداری از یک طرف وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی صورت گرفته و این امر مدیریت جهادی را محقق می کند.

وی با بیان اهداف راه اندازی این پروژه اظهار داشت: این طرح به عنوان یک الگو در شهرداری ارائه شد تا بتواند ظرفیت صنعت را در بخش قطار حومه ای به یک فعالیت جدید و عملیاتی چندین برابر کند که با توجه به دستورات داده شده به مدیران، بازدید از کارخانه های ریل، مسائل طول مسیر، مطالبات و شرایط اجتماعی توانستیم یک کار الگوی مشارکتی را ایجاد کنیم.

نماینده نجف آباد در ادامه افزود: با توجه به بالا بودن هزینه های سنگین مترو اولین فاز مترو اصفهان بعد از ۲۰ سال بهره برداری شد به همین دلیل مترو به لحاظ هزینه بر بودن در تمام دنیا این شرایط را دارد و نمی تواند در شهرها حومه جوابگو باشد و برآورد هزینه های آن در توان دولت نیست به همین دلیل تبدیل متروبه قطار حومه ای موجب ایجاد مشارکت بین شهرداریها و وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی شد.

ابوترابی در پایان خاطر نشان کرد: احداث خطوط قطار حومه ای اصفهان – نجف آباد به عنوان یک ترکیب عملیاتی در مشارکت دولت و یک هدیه کار مدیریت جهادی به مردم ایران ارائه می شود.

منبع:میزان