زیرساخت های روستاهای نجف آباد جوابگو نیست
زیرساخت های روستاهای نجف آباد جوابگو نیست

ایرنا:رضا جلالی رئیس شورای بخش مرکزی نجف آباد گفت: عدم هماهنگی و چندگانگی ادارات خدمات دهی به روستاها مشکلاتی در مدیریت روستاها بوجود آورده و امکان توسعه را از روستاها سلب کرده است. وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد عوارض ساخت و سازهای حریم های شهر باید برای توسعه روستاها هزینه شود، افزود: به رغم اینکه در […]

ایرنا:رضا جلالی رئیس شورای بخش مرکزی نجف آباد گفت: عدم هماهنگی و چندگانگی ادارات خدمات دهی به روستاها مشکلاتی در مدیریت روستاها بوجود آورده و امکان توسعه را از روستاها سلب کرده است.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد عوارض ساخت و سازهای حریم های شهر باید برای توسعه روستاها هزینه شود، افزود: به رغم اینکه در حریم های شهر نجف آباد ساخت و سازهای زیادی انجام شده اما شهرداری این شهر تاکنون حق عوارض روستاها را پرداخت نکرده است.
بخشدار مرکزی شهرستان نجف آباد نیز در این نشست خبری گفت: بخش مرکزی این شهرستان دارای ۲ دهستان و ۶ روستا با جمعیتی بیش از ۱۸ هزار نفر است.
علی محمدی کیا، شغل ساکنان این روستاها را کشاورزی و دامپروری اعلام کرد و افزود: بیشتر روستاهای این بخش از ظرفیت های خوبی برای گردشگری برخوردارند اما از زیر ساخت های مورد نیاز برای صنعت گردشگری بی بهره اند.
وی روستاها را یکی از منابع اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه بیشتر به روستاها ضروری است.
بخشدار مرکزی نجف آباد در عین حال تصریح کرد: در سال های اخیر به همت شوراها، دهیاری ها، خیران و دولت کارهای عمرانی خوبی در روستاهای این بخش انجام شده است.
وی فعالیت های عمرانی انجام شده در این بخش را آسفالت معابر، احداث خانه بهداشت و ساختمان دهیاری روستاها، احداث سالن ورزشی نهضت آباد و ساخت سالن بحران حاجی آباد اعلام کرد.