ساخت کتابخانه ۵۸۰ میلیون تومانی در نجف آباد توسط بانوی خیر کویتی
ساخت کتابخانه ۵۸۰ میلیون تومانی در نجف آباد توسط بانوی خیر کویتی

مرتضی احمدیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نجف آباد  پیرامون احداث  کتابخانه توسط خیر کویتی درنجف آباد اظهار داشت: خانم صدیقه حجرالاسودی خیر ایرانی الاصل ساکن کویت، در اقدامی تحسین برانگیز اقدام به ساخت کتابخانه‌ای مجهز با تمام امکانات و به ارزش ۵۸۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال (۵۸۰میلیون تومان ) در روستای حسین آباد از توابع شهرستان […]

مرتضی احمدیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نجف آباد  پیرامون احداث  کتابخانه توسط خیر کویتی درنجف آباد اظهار داشت: خانم صدیقه حجرالاسودی خیر ایرانی الاصل ساکن کویت، در اقدامی تحسین برانگیز اقدام به ساخت کتابخانه‌ای مجهز با تمام امکانات و به ارزش ۵۸۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال (۵۸۰میلیون تومان ) در روستای حسین آباد از توابع شهرستان نجف آباد اصفهان کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این خیر نجف آباد را برگزید گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت بنده ایمیل این خیر را بدست آوردم و از آن طریق اعلام کردیم که منطقه محروم حسین آباد در نجف آباد اصفهان نیاز به ساخت یک کتابخانه دارد که او نیز بلافاصله وکیل تام الاختیار خود را برای انجام مقدمات اعزام کرد.

احمدیان با تاکید بر اینکه این کتابخانه قرار است همزمان با هفته دفاع مقدس در روز سه شنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۴ افتتاح شود، ابراز داشت: در زمستان ۹۲ همزمان با میلاد حضرت رسول کلنگ احداث این کتابخانه به زمین زده شد و به سرعت مراحل ساخت آغاز شد، این کتابخانه ظرف یک سال و نیم و ۱۸ ماه به مساحت ۵۰۰ متر مربع و  ۳۰۰ متر زیر بنا ساخته شده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نجف آباد اصفهان ضمن تاکید بر اینکه تاکنون سابقه نداشته که خیری کتابخانه‌ای احداث کند و تمامی تجهیزات آن را تامین کند، ابراز داشت: خانم حجر الاسودی تمامی وسایل اعم از یخچال، تلویزیون، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تجهیزات کتاب، مبلمان و.. را شخصا تامین کرده است حتی برای در و پنجره‌ها از وسایل ساختمانی عایق دار استفاده کرده است.

وی درباره اینکه این کتابخانه چند جلد کتاب دارد گفت: در حال حاضر و برای شروع ۴ هزار جلد کتاب در قفسه‌ها گنجانده شده است، این کتابخانه دارای بخش کودک و بزرگسال، خانه کتابدار و.. است.

لازم بذکراست صدیقه حجرالاسودی از ایرانیانی است که در حدود۴۰سال در کشور کویت سکونت دارد و روستای حسین آباد دارای ۵۳۰۰ نفر جمعیت است.

منبع:فارس