ساماندهی ۱۵۰ روحانی برای اقامه نماز در مدارس نجف‌آباد
ساماندهی ۱۵۰ روحانی برای اقامه نماز در مدارس نجف‌آباد

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد در جمع مدیران مدارس با اشاره به اهمیت پرداختن به بحث نماز مدارس و تشکیل انجمن خیریه خادمان نماز در جهت تجهیز نمازخانه های مدارس گفت: امسال با تعامل حوزه علمیه نجف آباد، ۱۵۰ روحانی جهت حضور در نماز مدارس ساماندهی شده است. حسن قیصری دبیر ستاد اقامه […]

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد در جمع مدیران مدارس با اشاره به اهمیت پرداختن به بحث نماز مدارس و تشکیل انجمن خیریه خادمان نماز در جهت تجهیز نمازخانه های مدارس گفت: امسال با تعامل حوزه علمیه نجف آباد، ۱۵۰ روحانی جهت حضور در نماز مدارس ساماندهی شده است.

حسن قیصری دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نجف‌آباد پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان نجف‌آباد با محوریت اقامه نماز جماعت در مدارس، که در سالن اجتماعات هنرستان دکتر شریعتی برگزار شد، گفت: اهمیت پرداختن به بحث نماز به خصوص در مدارس، از ضروریات جامعه امروز است.

قیصری در ادامه بیان داشت: شهرستان نجف آباد با دارا بودن حدود ۳۰۰ آموزشگاه، تقریبا یک ششم جمعیت شهرستان را دانش آموزان تشکیل می دهند که برای فضاسازی هر چه بهتر در محیط مدارس و ایجاد نمازخانه ها شهرستان نجف آباد طی برنامه ای اقدام به ایجاد انجمن خیریه خادمان نماز مدارس کرده است که از زمان شکل گیری این انجمن، حدود ۷۴ واحد آموزشی مجهز به نماز خانه شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر مشکلات نمازخانه های مدارس، مفروش نبودن و یا نداشتن امکانات مورد نیاز یک نمازخانه است و برای تقویت نماز در مدارس نیازمند کمک مالی هستیم که انجمن خیریه خادمان نماز آماده دریافت کمک های خیرین است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نجف آباد درباره برنامه های این ستاد در برپایی نماز مدارس گفت: امسال در تعامل با حوزه علمیه شهرستان، حدود ۱۵۰ نفر از روحانیان ساماندهی شده اند تا در نماز مدارس به عنوان امام جماعت حضور پیدا کنند.

وی از دیگر برنامه های این ستاد را تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس، اعزام یاوران نماز در مدارس برای تعامل با مساجد محل و حضور دانش آموزان در اوقات نماز در مساجد، و طرح دیگر این ستاد که در زمان برپایی نماز جماعت هم چون سال قبل برگزار خواهد شد، برگزاری مسابقه با چهار محور، شامل ۴۰آیه کوتاه قرآنی، ۴۰ حدیث، ۴۰ مسأله شرعی و ۴۰ شعر است که هر یک از دانش آموزان بنا به علاقه شان می توانند در این طرح ها شرکت کنند، بیان داشت.

قیصری در پایان بهترین الگوی دانش آموزان برای ترغیب و تشویق به نماز جماعت را مدیران و مربیان مدارس برشمرد و افزود: تعامل با روحانیان حاضر در مدارس و هم چنین حضور فعال در نمازهای جماعت مدیران و مربیان بهترین الگو برای تشویق دانش آموزان است و به جرات باید گفت سال گذشته، مدیران مدارس شهرستان بهترین یاوران نماز بودند.

منبع:رسا نیوز