سخنرانی شهید سیداکبر اعتصامی در سال۶۵+فیلم
سخنرانی شهید سیداکبر اعتصامی در سال۶۵+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که زمستان۶4 در آستانه عملیات‌ والفجر8 در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، شهید سیداکبر اعتصامی فرمانده وقت گردان چهارده‌معصوم لشکر۸نجف‌اشرف، در جمع نیروهایش صحبت می‌کند.

سخنرانی شهید سیداکبر اعتصامی در سال۶۵+فیلم

خانه ایثار نجف آباد:در این فیلم که به احتمال زیاد زمستان۶۵ در آستانه عملیات‌ کربلای۴ در پادگان انبیاء شوشتر ضبط شده، شهید سیداکبر اعتصامی فرمانده وقت گردان چهارده‌معصوم لشکر۸نجف‌اشرف، در جمع نیروهایش صحبت می‌کند.شهید اعتصامی، رزمنده اهل رهنان شهرستان خمینی‌شهر،۲۱ دی۶۵ در بیست و چهار سالگی طی عملیات کربلای۵ در حوالی شلمچه به شهادت رسید.
شهید اعتصامی در خلال این صحبت‌ها، توصیه‌هایی در مورد غنیمت گرفتن و تله گذاشتن دشمن دارد و در ادامه به برخی سوالات کتبی نیروها جواب می‌دهد. او قبل از پاسخ به اولین سوال، به شوخی از عبارت «مسابفه نام‌ها و نشانه‌ها» استفاده می‌کند که در آن زمان یکی از برنامه‌های شناخته شده سیما بود.
این فرمانده گردان در پاسخ به سوالی در خصوص گرفتن اسیر یا کشتن آن‌ها، نزدیک به این مضمون جواب می‌دهد که معمولاً شب‌ها چون موقعیت‌مان تثبیت نشده و احتمال غافلگیری توسط اسرا زیاد است، کسی را زنده نمی‌گذارند و روز در صورتی که موقعیت تثبیت شده باشد، می‌توان به صلاحدید فرمانده، اسیر گرفت.
مورد بعدی که اعتصامی جواب می‌دهد، کمبود سرنیزه برای حفر سنگر است. به طنز می‌گوید که به آمریکا سفارش داده‌ایم که تعدادی سرنیزه برای عراق بفرستد تا ما آن‌ها را غنیمت بگیریم. شما باید با توجه به کمبودهای موجود، با هر چه دست‌تان می‌رسد سنگر حفر کنید.
پرهیز از پوشیدن لباس عراقی‌ها، دیگر تذکر شهید اعتصامی است.
لابه‌لای صحبت‌های شهید اعتصامی و هم‌زمان با نشان داده شدن چهره رزمندگان، صدای شلیک سلاح‌های نیمه‌سنگین نیز به دفعات شنیده می‌شود که به احتمال زیاد کارکرد آموزشی و تمرینی دارد.

شهید سید اکبر اعتصامی

شهید سید اکبر اعتصامی

سخنرانی شهید سیداکبر اعتصامی در سال۶۵+فیلم