شگفتی تیستر آمریکایی از غذاهای سنتی نجف آباد + فیلم و تصاویر
شگفتی تیستر آمریکایی از غذاهای سنتی نجف آباد + فیلم و تصاویر
گروهی مستند ساز که با مجموعه ای توریستی در اروپا مرتبط هستند، چیزهایی از غذاهای سنتی نجف آباد می شنوند. دو ماه بعد گروه فیلم برداری «سانی ساید» مستند ساز و تیستر معروف آمریکایی به رستوران پدیده فردوس نجف آباد آمده و سه غذای سنتی این شهر را تجربه می کنند.

شگفتی تیستر آمریکایی از غذاهای سنتی نجف آباد

خرداد ماه ۹۸ زمانی که شهرداری نجف آباد در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان غرفه ای را برای معرفی پتانسیل های گردشگری نجف آباد برپا کرده بود، گروهی مستند ساز که با مجموعه ای توریستی در اروپا مرتبط هستند، چیزهایی از غذاهای سنتی نجف آباد می شنوند. دو ماه بعد گروه فیلم برداری «سانی ساید» مستند ساز و تیستر معروف آمریکایی به رستوران پدیده فردوس نجف آباد آمده و سه غذای سنتی این شهر را تجربه می کنند.

معرفی جهانی کباب شتر

مدیر روابط عمومی شهرداری نجف آباد در مورد تاریخچه معرفی جهانی غذاهای سنتی نجف آباد می گوید: تاکنون چندین مستند در مورد آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و غذاهای سنتی را با همکاری شبکه بین المللی پرس تی وی تولید کرده ایم که در یکی از آن ها کباب شتر با استفاده از سیخ انجیری مورد بحث قرار گرفته بود.

ابراهیم رضایی در مورد چگونگی علاقه مندی گروه مستند ساز آمریکایی برای ساخت برنامه در مورد غذاهای سنتی نجف آباد هم گفت: خردادماه امسال که شهرداری نجف آباد غرفه ای را در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان برپا کرده بود، معرفی مختصری از غذاهای سنتی نجف آباد به یکی از افراد مرتبط با این گروه ارائه شد که همین موضوع زمینه ساخت این مستند را فراهم کرد.

رضایی با اشاره به حضور دو ویتنامی به عنوان تصویربرداران گروه مستند ساز می گوید: بعد از بررسی مجوزهای قانونی این گروه مستند ساز از سوی ارگان های متولی، هماهنگی های لازم برای بازدید آن ها از نقاط مختلف از جمله یکی از شترخوان های فعال شهر، قصابی عرضه کننده گوشت شتر و در نهایت مجموعه گردشگری پدیده فردوس انجام گرفت.

این گروه مستند ساز، وابسته به یک مجموعه گردشگری فعال در اروپا و آمریکا هستند که با ساخت چنین مستندهایی، گردشگران را برای بازدید از نقاط معرفی شده جذب کرده و کسب درآمد می کنند.

سانی ساید

سانی ساید تیستر آمریکایی در نجف آباد

 

تیستر آمریکایی، نجف آباد را به کاشان ترجیح داد

در مستندی که «سانی ساید» تیستر مشهور آمریکایی در مورد غذاهای سنتی نجف آباد ساخته و در معرض دید مخاطبان میلیونی اش گذاشته، نام مجموعه گردشگری «پدیده فردوس» نیز به چشم می آید. مجموعه ای که امسال وارد دهمین سال فعالیتش شده و با زیربنای ۲۵ هزار متر مربع در کمربندی جنوبی شهر برای بیش از پنجاه نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی کرده است.

این مجموعه با عرضه بیش از چهل نوع غذای متنوع، توانسته مشتریان زیادی از نقاط مختلف استان و حتی کشور را جذب کرده و میزبان بسیاری از برنامه های دولتی، جشن ها و ویژه برنامه های بخش خصوصی باشد.

حسن عابدینی مدیر عامل این مجموعه معتقد است: از لحاظ کیفیت و قیمت غذا حرف برای گفتن داریم و در کنار آن تلاش داریم جاذبه های گردشگری شهر نجف آباد را به مشتریان معرفی کنیم و میزبانی از سانی ساید و گروه همراهش در همین راستان برنامه ریزی و اجرا شد.

عابدینی با مقایسه برنامه ریزی صورت گرفته برای این تیستر آمریکایی در مجموعه پدیده فردوس می گوید: در برخی شهرها برای معرفی یک غذای سنتی، نزدیک به یک هفته گروه را معطل می کردند ولی ما در ظرف یک روز، سه غذای سنتی نجف آباد شامل کباب شتر با سیخ انجیری، گداخته و قیمریزه را معرفی کردیم.

وی اضافه کرد: این گروه در مقطع ساخت این مستند قصد داشتند به چند شهر دیگر ایران نیز سفر کرده و گزارش های مشابهی تولید کنند ولی برنامه اینجا به قدری برایشان جذاب بود که قید آن شهرها را زدند و بر حتی بر خلاف رویه معمول شان در ساخت کلیپ های زیر دو دقیقه برای معرفی یک غذای سنتی، بیش از ده دقیقه ساخت مستند در نجف آباد داشتند.

عابدینی ساخت چنین مستندهایی را رونق دهنده بخش گردشگری شهرستان و دیگر مجموعه های وابسته دانست و اعلام داشت: از نکات جالب حضور سانی ساید در مجموعه پدیده فردوس، می توان به تعجب او از میزان دقت ایرانی ها در نظافت پخت و پز و استفاده از مواد اولیه با کیفیت بود.

رستوران پدیده فردوس

حسن عابدینی مدیر پدیده فردوس

 

تصاویر بیشتر