عدم تعقل در امور دینی، باعث شکل گیری گروه هایی چون وهابیت می شود
عدم تعقل در امور دینی، باعث شکل گیری گروه هایی چون وهابیت می شود

[box type=”shadow” ]امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه آموختن با معرفت و گام نهادن در راه تحقیق نمونه ای از یاوری دین اسلام است، گفت: عدم تعقل در امور دینی، باعث شکل گیری گروه هایی چون وهابیت می شود.[/box] حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، صبح امروز در آیین عقل و علم […]

[box type=”shadow” ]امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه آموختن با معرفت و گام نهادن در راه تحقیق نمونه ای از یاوری دین اسلام است، گفت: عدم تعقل در امور دینی، باعث شکل گیری گروه هایی چون وهابیت می شود.[/box]

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، امام جمعه نجف آباد، صبح امروز در آیین عقل و علم در آیینه روایات در جمع طلاب مرکز تخصصی ام الائمه شهرستان نجف آباد با بیان حدیثی از رسول اکرم(ص) که حضرت در پاسخ شخصی که خواستار توصیه ای بود، گفت: «إِذَا أَرَدْتَ أَمْراً فَتَدَبَّرْ عَاقِبَتَه‏» عاقبت اندیشی و آینده نگری و تعقل و تفکر در امور سبب سرانجام خیر برای انسان است و فعالیتی که بدون هیچ تفکری صورت گیرد و تنها برای دنیا باشد، ماندگار و سودمند نخواهد بود و در انجام امور در درجه اول باید بعد آخرتی و الهی آن را در نظر داشت.

حجت الاسلام حسناتی، انگیزه، قوت و قدرت اساتید و در مقابل همت، جدیت، ایمان و عشق و علاقه به تحصیل و پژوهش طلاب را مهم ترین مشخصه فضای حوزه های علمیه برشمرد و گفت: تعلق و تفکر و آینده نگری از دیگر ویژگی های بارز هر طلبه ای است.

امام جمعه نجف آباد،هدف دار بودن امور را از دیگر زمینه های ماندگاری بیان داشت و افزود: هدف دار بودن و توجه به روح و عمق فعالیتی که انجام می شود، سبب الهی شدن آن کار می شود.

وی افزود: تلاوت قرآن نیز همین گونه است و چه بسا افرادی که با وجود حافظ قرآن بودن دست به شهادت ائمه اطهار زدند و خود قرآن آنها را مورد لعن خود قرار داده و مهم فهم و عمل است.

وی در ادامه گفت: تعقل و تفکر بسیار در آیات الهی و هم چنین کلام معصومین سفارش شده است و زمینه بروز و جرقه اصلی تحقیق و پژوهش است.

امام جمعه نجف آباد اظهار داشت: تعقل و تحصیل باید به گونه ای انجام شود که ما را به عمق و روح کار برساند و عدم تعقل در امور دینی، باعث شکل گیری گروه هایی چون وهابیت خواهد شد که تنها به حفظ و قرائت قرآن می پردازند.

امام جمعه نجف آباد، تحقیق را دست و بازوی نظام آموزشی برشمرد و گفت: جامعه اکنون نیازمند و تشنه حضور طلاب حوزه های علمیه خواهران است و باید با پرورش طلاب در زمینه های تدریس و تبلیغ این خلاء اجتماعی را به خصوص در زمینه های برگزاری جلسات و هیات مذهبی پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوران جنگ نرم، حوزه های علمیه خواهران یکی از مراکز حساس در صحنه این نبرد است، افزود: آموختن با معرفت و گام نهادن در راه تحقیق خود نمونه ای از یاوری دین و مکتب حق اسلام است و در هر زمانه ای یاوران اهل بیت(ع) باید با توجه به شرایط زمان جبهه حق را شناخته و در آن حضور پیدا کنند و اکنون جبهه اسلام، جبهه جنگ نرم است.