فعالیت هیات های مذهبی باید بازدارنده آسیب های اجتماعی باشد
فعالیت هیات های مذهبی باید بازدارنده آسیب های اجتماعی باشد

[box type=”shadow” ]خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: فعالیت هیات های مذهبی باید به گونه ای باشد که آسیب ها و آفت های جامعه را تحت تأثیر قرار داده و سبب کاهش آنها شود.[/box] به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، […]

[box type=”shadow” ]خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: فعالیت هیات های مذهبی باید به گونه ای باشد که آسیب ها و آفت های جامعه را تحت تأثیر قرار داده و سبب کاهش آنها شود.[/box]
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در همایش هیات های مذهبی شهرستان نجف آباد که شب گذشته در حسینیه بیت العباس نجف آباد برگزار شد، وظیفه اصلی هیات های مذهبی را احیای سنت و نام اهل بیت بیان کرد و گفت: هیاتی که وظیفه اصلی خود را با توجه به شرایط زمان، زنده نگه داشتن نام و سیره اهل بیت بداند، از هفتاد سال عبادت برتر است.

وی با بیان حدیثی از فاطمه زهرا(س) در فضیلت حضرت علی(ع) گفت: حقیقت سعادت و سعادتمند واقعی کسی است که محب علی تا روز قیامت باشد و این محبوبیت نه فقط در لفظ و زبان بلکه در عمل باید نمود داشته باشد و چنین شخصی به سعادت واقعی دنیا و آخرت خواهد رسید.

حجت الاسلام حسناتی یکی از وظایف هیات های مذهبی را شناخت سیره و روش ائمه اطهار(ع) بیان داشت و افزود: علی یک شخص نیست، بلکه توحید، عظمت انسان، قرآن ناطق و ذکرش عبادت است و شناخت چنین شخصیتی باید در برنامه های هیات های مذهبی بیان شود. وی در ادامه بیان داشت: اگر مداح یا هیاتی به خاطر کسب درآمد به چنین برنامه هایی روی آورند، آن هیات دچار آسیب خواهد شد و شأن و مقام اهل بیت(ع) آن گونه که باید بیان نخواهد شد و باید این مجالس به گونه ای برگزار شود که یقین داشته باشیم حضرات معصومان خود در آن جلسات حضور دارند و ما در محضر آنان جلسه برگزار می کنیم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد از وظایف دیگر هیات های مذهبی را آسیب شناسی برنامه های اجرا شده در هیات بیان کرد و افزود: هیات های مذهبی از اقشار فرهنگ ساز جامعه هستند و برنامه هایی که در مناسبت های مختلف برگزار می شود باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد که تا چه میزان باعث کاهش آسیب ها و آفت ها و تأثیر مثبت در فضای منطقه و محله داشته است. وی در ادامه بیان داشت: اگر با وجود هیات، باز شاهد آسیب های اجتماعی و خانوادگی باشیم، باید به این نکته پی ببریم که در وظیفه هیات داری کوتاهی کرده ایم و این مجالس نور است و اهل بیت همه شان کشتی نجات هستند و ما را از بدی ها نجات می دهند واگر می بینید در جاهایی آسیب وجود دارد مقصر خودمان هستیم که وصل به اهل بیت نشده ایم.

حجت الاسلام حسناتی هوشیاری، بصیرت و پختگی را از ویژگی هیات های مذهبی بیان کرد و گفت: یزیدیان عالم زخم خورده تشیع و مکتب عاشورا هستند و انقلاب ایران با ظهورش در جهان سیلی دیگری بر دشمنان اسلام وارد کرده است و صدور این انقلاب به ویژه در کشورهای اسلامی چون عراق، لبنان، یمن و سوریه خشم دشمنان را برافروخته کرده است. وی در ادامه خاطر نشان کرد: دولت جعلی اسرائیل که درصدد تسلط بر تمام خاورمیانه بود، اکنون در وضعیتی قرار گرفته است که نیروی حزب الله آنان را به خاک ذلت نشانده اند و این ذلت تأثیر مکتب عاشورا و جهانی شدن مکتب اسلام است و دشمنان بیش از گذشته در صدد نابودی و از میان بردن مکتب عاشورا با استفاده از شیوه های مختلف هستند.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به فعالیت های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در ترویج شیعه انگلیسی گفت: یکی از اقدامات دشمنان برای مخدوش کردن چهره اسلام و تشیع در جهان، برنامه های شبکه های ماهواره ای است که شاهد هستیم از سویی به دنبال ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی با اهانت به مقدسات اهل سنت هستند و از سوی دیگر از سوی خود کشورهایی چون عربستان حمایت می شوند. وی در ادامه بیان داشت: این گونه رفتارهای دشمنان نشان از خطر جدی برای از میان بردن تشیع در عالم است و هدفشان قیچی کردن و از میان بردن شیعه اصیل است و ظهور گروه های تکفیری چون داعش یکی دیگر از اقدامات دشمنان در این زمینه است.

حجت الاسلام حسناتی درباره بصیرت و تدابیر رهبر معظم انقلاب درباره هیات های مذهبی نیز افزود: رهبر معظم انقلاب با تخصص و فهمی که نسبت به مسائل هیات های مذهبی به ویژه در زمینه اشعار، مداحی و منبر دارند در مناسبت های مختلف با بیانات ارزشمند خود به تقویت هر چه بیشتر این شعائر دینی دیده بانی و آسیب شناسی می کنند. وی در ادامه افزود: هر دستگاه و موسسه ای نیازمند نظارت و تذکر است و اگر به هیات های مذهبی در مواردی تذکری داده می شود تنها برای تقویت هر چه بیشتر این فرهنگ سازان جامعه بیشتر تقویت شوند، نسل جوان نیز بیشتر به آن گرایش پیدا خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد نیت خالص، نظم، رعایت اخلاق و ادب از وظایف اصلی هیات های مذهبی برشمرد و افزود: شما هیات های مذهبی سرمایه بزرگی به اسم دین و باورهای دینی مردم را در اختیار دارید و باید با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز در جهت تبلیغ هر چه بیشتر معارف دین برای نسل جوان باشید و یکی از اقدامات هیات های مذهبی در سالیان اخیر حضور فرهنگیان و دانشگاهیان در جمع اعضای هیات های مذهبی است که این اقدام باعث جذب هر چه بیشتر جوانان خواهد شد. وی در ادامه بیان داشت: دوره های آموزشی و شرکت در این دوره ها در این دوران باید هر چه بیشتر با مسائل روز آشنا شویم و این دوره ها سبب شناخت و آگاهی هر چه بیشتر تکرار و باعث تذکر بیشتر می شود و جلوی بسیاری از شبهاتی که در این زمینه وجود دارد را سد خواهد کرد و باید بدانید دشمنان برای از میان بردن این مجموعه ها چه هزینه های هنگفتی خرج می کند./