قاریان قرآن مجالس ختم؛ پتانسیلی فراموش شده
قاریان قرآن مجالس ختم؛ پتانسیلی فراموش شده

خبرگزاری ایمنا: رسم قرائت قرآن و مداحی در مراسم ختم اموات را با وجود برخی نواقص و کاستی ها می توان از جمله نکات قوت فرهنگ امروز جامعه ما و یکی از بستر های آماده جهت انتقال مفاهیم ناب اسلامی و انسانی به شمار آورد. به گزارش خبرنگار ایمنا در نجف آباد در این میان […]

خبرگزاری ایمنا: رسم قرائت قرآن و مداحی در مراسم ختم اموات را با وجود برخی نواقص و کاستی ها می توان از جمله نکات قوت فرهنگ امروز جامعه ما و یکی از بستر های آماده جهت انتقال مفاهیم ناب اسلامی و انسانی به شمار آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا در نجف آباد در این میان انتقادات جدی نیز از سوی برخی روحانیون به نحوه اجرای کار قاریان قرآن در چنین محافلی وارد است که از جمله مهمترین آنها می توان به همزمان شدن قرائت آیات نورانی قرآن با پذیرایی از حاضرین و صحبت های معمول چنین برنامه هایی اشاره کرد.

این موضوع تا بدان جا جدی است که دکتر سید محمد تیجانی شیعه شده سرشناس جهان اسلام در سخنان اخیر خود پیرامون مهمترین نقاط ضعف شیعیان امروز جهان نیز از این امر یاد کرده و آن را به عنوان یکی از مهمترین دستاویز های گروه های وهابی و تکفیری جهت هجمه بر علیه شییعیان قلمداد کرده است.

به نظر می رسد قاریان و مداحان با بالا بردن آگاهی خود و تجهیز شدن به علوم روز می توانند در جذب مخاطب خود که تنها دقایقی از وقت خود را به نشستن در چنین مجالسی اختصاص می دهند، موفق عمل کرده و از این پتانسیل فراموش شده به خوبی استفاده کنند.

البته در برخی مناطق در حال حاضر نیز کارهای نسبتا خوبی جهت تحقق این هدف صورت گرفته که تشکیل کانون مداحان و قاریان قرآن و برگزاری دوره های آموزشی ویژه از جمله مهمترین و شاخص ترین کارهای صورت گرفته در این زمینه به شمار می آید ولی هنوز نیز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.