مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله غیوری در مشهد برگزار شد
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله غیوری در مشهد برگزار شد

مشهد – ایرنا – مراسم چهلمین روز درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت الله سید ‘علی غیوری’ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور روز پنجشنبه در مهدیه مشهد برگزار شد. به گزارش ایرنا، امام جمعه مشهد در این مراسم از آیت الله غیوری به عنوان اسوه تقوی و فضیلت یاد کرد و گفت: محفل […]

مشهد – ایرنا – مراسم چهلمین روز درگذشت عالم ربانی مرحوم آیت الله سید ‘علی غیوری’ نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور روز پنجشنبه در مهدیه مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه مشهد در این مراسم از آیت الله غیوری به عنوان اسوه تقوی و فضیلت یاد کرد و گفت: محفل یادبود هر عزیزی انسان را به یاد از دست رفتن عزیزان و بی وفایی دنیا می اندازد، اما رحلت آیت الله غیوری به جای اینکه انسان را به یاد مرگ بیندازد، به انسان درس زندگی و حیات می بخشد.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: آیت الله غیوری از آن دسته انسان هایی است که وجودش درعرصه های مختلف زندگی نظیر سازندگی، امداد و نجات، خیرات و مجاهدت، بیش از هزار نفر اثر بخشی داشته است.

وی با بیان اینکه زندگی دو مرحله گذار و ثبات دارد، اظهار کرد: آیت الله غیوری در هر نقطه از حیات پر فضیلتش یک درس زندگی برای زندگی افراد در این جهان دارد.

امام جمعه مشهد با اشاره به فعالیت های آیت الله غیوری در دوران مبارزات ستم شاهی و دوران جنگ تحمیلی، رسیدگی به خانواده های بی سرپرست و اقدامات نیکوکارانه گفت: ایشان از روحانیونی به شمار می روند که نقش بسزایی در همراهی با نهضت حضرت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب داشته اند.

وی با بیان آیاتی از قرآن مبنی بر اینکه مومنان برتر در خط خود نوسان ندارند، افزود: این افراد در نظام رفتاری و سیاسی خود تغییر ندادند و در موضع گیری های سیاسی در دوران پیروزی انقلاب در کنار امام راحل بوده و تا آخرین لحظه مقاومت و ایستادگی کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بعد از رحلت امام راحل حضور مرحوم آیت الله غیوری یک سند نظام بود، گفت: ایشان در مقابل کسانی که می خواستند رهبر معظم انقلاب را تضعیف کنند، همانند سد عمل نموده و امتیاز بزرگی محسوب می شدند.

در این مراسم پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت عالم ربانی حضرت آیت الله سید علی غیوری در ۲۹ آذرماه امسال، قرائت شد.

آیت الله ‘علی غیوری’ که در سال ۱۳۰۹ هجری شمسی در خانواده ای متدین در شهر نجف آباد اصفهان متولد شد، در آذر ماه امسال دار فانی را وداع گفت.