مردم نجف آباد، ۴۵۵ میلیون تومان به سیل زده ها کمک کردند
مردم نجف آباد، ۴۵۵ میلیون تومان به سیل زده ها کمک کردند

مردم نجف آباد، ۴۵۵ میلیون تومان به سیل زده ها کمک کردند ایمنا: رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: مردم این شهرستان از ابتدای وقوع سیل سال جاری، تاکنون بیش از دویست و پنج میلیون تومان به صورت نقدی و نزدیک به دویست و پنجاه میلیون تومان غیرنقدی به مردم سیل‌زده استان‌های مختلف کمک کرده‌اند. […]

مردم نجف آباد، ۴۵۵ میلیون تومان به سیل زده ها کمک کردند

ایمنا: رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: مردم این شهرستان از ابتدای وقوع سیل سال جاری، تاکنون بیش از دویست و پنج میلیون تومان به صورت نقدی و نزدیک به دویست و پنجاه میلیون تومان غیرنقدی به مردم سیل‌زده استان‌های مختلف کمک کرده‌اند.

مهدی کاظمی  با اعلام این خبر افزود: این میزان کمک‌های نقدی تنها مربوط به مبالغی است که به صورت مستقیم تحویل پایگاه‌های جمع‌آوری کمک جمعیت شهرستان شده و مبالغ دیگری نیز توسط مردم به حساب‌های اعلام شده واریز گردیده که میزان آن‌ها در سرجمع کشوری محاسبه می‌گردد.

کاظمی با اشاره به مشارکت تمامی پرسنل جمعیت و بیش از دویست نفر از نیروهای داوطلب در امور مربوط به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بیان داشت: کمک‌های غیر‌نقدی که به صورت منظم جمع‌آوری، تفکیک و بسته‌بندی می‌شوند، تا این لحظه در قالب ۱۰کامیون و وانت‌بار به مناطق آسیب‌دیده از سیل ارسال شده و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی از سازماندهی و اعزام حداقل هشتاد نیروی جهادی و چندین تیم امداد روانی به این نقاط خبر داد و اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر دو تیم امدادی واکنش سریع و سه اکیپ پزشکی شامل دکتر، ماما و روان‌شناس در بازه‌های زمانی شش تا ده روزه در مناطق سیل‌زده مستقر شده و موکب «عقیله بنی‌هاشم» نیز که با مشارکت امدادگران جمعیت در شهر هویزه برپا گردیده، روزانه بیش از دو هزار غذای گرم در بین آسیب‌دیدگان توزیع کرده است.

ارسال غذای گرم برای موکب‌های مختلف و توزیع بیش از ۱۰هزار گونی در نقاط بحرانی استان خوزستان دیگر مواردی بود که رییس جمعیت هلال‌احمر شهرستان با بیان آن‌ها افزود: شهروندان خیر و نوع‌دوست نجف‌آباد در طول این مدت خالق صحنه‌های مثال‌زدنی و تاثیرگذاری بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به اهدای تمام عیدی کودکان و کمک نقدی سالخوردگان تحت پوشش نهادهای حمایتی اشاره کرد.

کاظمی از پتو، خوراکی و اقلام بهداشتی به عنوان مهم‌ترین نیازهای مردم سیل‌زده نام برد و گفت: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی همچنان ادامه دارد ولی شکل نقدی این کمک‌ها، دست جمعیت را برای تامین با کیفیت‌ترین مایحتاج آسیب‌دیدگان و توزیع عادلانه و منظم آن‌ها، بیشتر باز می‌گذارد.

مهدی کاظمی در پایان با تشکر از مراکز مختلف بابت همکاری در جذب کمک‌های مردمی همچون دانشگاه آزاد و شهرداری‌های نجف‌آباد، گلدشت، جوزدان و کهریزسنگ اعلام کرد: به عنوان خدمتگذار کوچک مردم در جمعیت هلال‌احمر، دست تمامی خیرین و مردم نوع‌دوست شهرستان که در این مدت حماسه‌ای از کمک‌رسانی را خلق کردند، می‌بوسم.

هلال احمر

هلال احمر

نجف آباد نیوز