مصالحه ۸۰ طلاق در نجف آباد
مصالحه ۸۰ طلاق در نجف آباد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد گفت: در زمینه مشاوره و جلوگیری از طلاق در ۹ ماهه سال جاری، ۴۶۰ مورد از مراجع قضایی به این مرکز معرفی که پس از مشاوره‌های لازم حدود ۸۰ مورد مصالحه و از طلاق جلوگیری شد. سید رسول اسماعیلیان  با اشاره به فعالیت حوزه اجتماعی این اداره اظهار کرد: اورژانس […]

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد گفت: در زمینه مشاوره و جلوگیری از طلاق در ۹ ماهه سال جاری، ۴۶۰ مورد از مراجع قضایی به این مرکز معرفی که پس از مشاوره‌های لازم حدود ۸۰ مورد مصالحه و از طلاق جلوگیری شد.

سید رسول اسماعیلیان  با اشاره به فعالیت حوزه اجتماعی این اداره اظهار کرد: اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی از سال ۱۳۸۴ با اهداف تخصصی بودن، ارائه به موقع خدمات و در دسترس بودن کار خود را در زمینه مشاوره خانواده‌ها آغاز و در راستای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق خدمات مشاوره‌ای خود را به مردم ارائه کرد.

وی افزود: مردم با تماس از طریق شماره تلفن ۱۲۳ می‌توانند مسائل و مشکلات خود را با کارشناسان مربوطه در میان گذاشته و از مشاوره آنان بهره‌مند شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد اضافه کرد: پایگاه سلامت اجتماعی نجف‌آباد نیز در حوزه پیشگیری از طلاق، معلولیت‌ها، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ همایش و چندین کلاس آموزشی با موضوعات مدیریت ذهن، ارتباطات و مهارت‌های زندگی، فرزند پروری و آگاه‌سازی مردم به منظور پیشگیری از معلولیت‌ها در مساجد، پایگاه سلامت اجتماعی، مراکز بسیج و نیروی انتظامی برگزار کرده است.

وی مشاوره در زمینه همسرآزاری، کودک‌آزاری، اختلافات خانوادگی و طلاق را از دیگر فعالیت‌های اورژانس اجتماعی این اداره برشمرد و گفت: در زمینه مشاوره و جلوگیری از طلاق در ۹ ماهه سال جاری، ۴۶۰ مورد از مراجع قضایی به این مرکز معرفی که پس از مشاوره‌های لازم حدود ۸۰ مورد مصالحه و از طلاق جلوگیری شد.

اسماعیلیان افزود: در این زمینه ۲۰۲ مورد نیز به دادگستری ارجاع شد، ۱۲۲ مورد با مرکز همکاری نکرده و ۱۲۲ مورد نیز در حال پیگیری است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به رایگان بودن تمامی خدمات مشاوره‌ای اداره بهزیستی تصریح کرد: مواردی که منجر به مصالحه می‌شوند، زوجین باید در کلاس‌های مشاوره، مهارت‌های زندگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی شرکت کنند.

منبع:فارس