میزبانی دانشگاه آزاد نجف آباد از قهرمانی ووشوی کشور
میزبانی دانشگاه آزاد نجف آباد از قهرمانی ووشوی کشور

دومین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد کشور از یکشنبه ۲ اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد نجف آباد برگزار می شود. علی اسفندیاری، رئیس انجمن ووشوی دانشگاه آزاد به گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امسال برای دومین بار در مسابقات کشوری دانشجویان دانشگاه آزاد رقابت های ووشو نیز برگزار می شود .این مسابقات در بخش […]

دومین دوره مسابقات ووشوی قهرمانی دانشجویان دانشگاه آزاد کشور از یکشنبه ۲ اسفند به میزبانی دانشگاه آزاد نجف آباد برگزار می شود.

علی اسفندیاری، رئیس انجمن ووشوی دانشگاه آزاد به گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: امسال برای دومین بار در مسابقات کشوری دانشجویان دانشگاه آزاد رقابت های ووشو نیز برگزار می شود .این مسابقات در بخش ووشو از یکشنبه ۲ اسفند به میزبانی اصفهان و در سالن ورزشی دانشگاه  آزاد نجف آباد آغاز می شود و به مدت دو روز نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که حدود ۲۵ تیم در این مسابقات شرکت کنند که آمار بسیار خوبی است و نشانگر این است که با توجه به دومین سال برگزاری  رقابت های ووشو استقبال خوبی در سطح کشور شده است.البته آمار دقیق تر عصر امروز شنبه ۱ اسفند با ورود تیم ها مشخص می شود و امشب نیز قرعه کشی رقابت ها انجام می شود.
مسئول برگزاری مسابقات ووشوی قهرمانی کشور دانشجویان دانشگاه آزاد افزود:این رقابت ها در دو بخش تالو (نمایشی) و ساندا (مبارزه) برگزار می شود و هر تیم در بخش ساندا در ۸ وزن و در بخش تالو ۳ ووشوکار به این مسابقات اعزام می کنند و از نظر کمیت بسیار بالا خواهد بود، امیدوارم که با حضور قهرمانان کشوری این رشته در رقابت های دانشجویان دانشگاه آزاد سطح کیفی نیز بالا یرود.
اسفندیاری در خصوص استقبال تیم ها از این رقابت ها گفت: پیش از این ووشو جزو رشته های ورزشی دانشجویان جهان نبود و از آنجاییکه در چند ماه اخیر حضور رشته ووشو در المپیک دانشجویان در سال ۲۰۱۷ چین تایپه و رقابت های قهرمانی دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۸ چین قطعی شده است، ووشوکاران دانشجوی کشورمان نیز انگیزه شان برای حضور در مسابقات دانشجویان دانشگاه آزاد کشوری بیشتر شده است،همچنین از آنجاییکه هنوز مشخص نشده است که مسئولیت تیم ملی دانشجویان کشوراعزامی به چین تایپه و چین  را چه کسی برعهده بگیرد انگیزه همه برای حضور هر چه بهتر در مسابقات مختلف ووشو بیشتر شده است.
رئیس انجمن ووشوی دانشگاه آزاد در پایان تاکید کرد: در صورتیکه ووشو در کشورمان به عنوان یک ورزش دانشجویی جایگاه خودش را پیدا کند، به طور حتم باعث پیشرفت هر چه بیشتر این رشته در سطح کشور خواهد شد.

گفتنی است : این رقابت ها در بخش بانوان نیز در همین ماه برگزار می شود.

منبع:پایگاه خبری نبرد