ناتمام ماندن فروش لاشه قوچ وحشی در قمیشلو+ تصاویر
ناتمام ماندن فروش لاشه قوچ وحشی در قمیشلو+ تصاویر

دو روز قبل اهالی یکی از روستاهای حاشیه پارک ملی قمیشلو به حضور یک خودروی سمند غریبه در روستا مشکوک شدند. یکی از اهالی که متوجه شده بود راننده خودروی سمند به قصد خرید گوشت شکار از یک شکارچی سابقه دار وارد روستا شده است با موتورسیکلت به تعقیب خودروی سمند پرداخته و همزمان موضوع […]

دو روز قبل اهالی یکی از روستاهای حاشیه پارک ملی قمیشلو به حضور یک خودروی سمند غریبه در روستا مشکوک شدند.

یکی از اهالی که متوجه شده بود راننده خودروی سمند به قصد خرید گوشت شکار از یک شکارچی سابقه دار وارد روستا شده است با موتورسیکلت به تعقیب خودروی سمند پرداخته و همزمان موضوع را به مامورین محیط زیست گزارش نمود.

معاون پارک ملی قمیشلو در این باره گفت: نیروهای یگان محیط زیست بلافاصله پس از دریافت این گزارش جهت متوقف نمودن خودرو و برخورد قانونی با متخلف عازم روستای مذکور شدند.

جوهری اظهار داشت: راننده خودوری سمند که متوجه شده بود یک موتورسیکلت در تعقیب وی است و احتمال می داد که نیروهای محیط زیست نیز در جریان قرار گرفته باشند با سرعت بسیار زیادی اقدام به فرار نمود تا هر چه سریعتر از محدوده روستا خارج شود.

خودروی سمند به دلیل سرعت زیاد حین فرار منحرف شده و پس از برخورد با موانع کنار جاده وارد زمین های کشاورزی شده و از ادامه حرکت باز ایستاد.

در این حین راننده از خودرو پیاده شده و دقایقی قبل از حضور نیروهای محیط زیست خودرو را رها کرده و با پای پیاده فرار می کند.

هنگامیکه محیط بانان و مامورین نیروی انتظامی به محل رسیدند خودروی سمند را مورد تفتیش قرار داده و در بازرسی از داخل خودرو لاشه کامل یک قوچ وحشی و یک گوشی موبایل کشف و ضبط گردید.

بازرسی گوشی تلفن همراه بجا مانده از مالک خودروی سمند و بررسی شماره تلفن هایی که ساعاتی قبل از حادثه با آنها تماس داشته است هویت شکارچی متخلفی را که اقدام به شکار و فروش گوشت نموده را نیز فاش کرده است.

خودروی مذکور هم اکنون به پارگینگ نیروی انتظامی منتقل شده و با شکایت اداره محیط زیست از مالک خودرو (خریدار) و عامل فروش گوشت شکار، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل شده است.

متهمین به زودی به دادسرا احضار شده و از بابت شکار غیرمجاز، خرید، فروش و حمل اجزای بدن جانوران وحشی حمایت شده محاکمه خواهند شد.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز یک قوچ وحشی به مبلغ یکصد میلیون ریال، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده در محدوده پارک ملی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

منبع:پایگاه خبری فکر سبز برگرفته از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew)