نجف‌ آباد هر سال به ۳۰کلاس جدید نیاز دارد
نجف‌ آباد هر سال به ۳۰کلاس جدید نیاز دارد
ایمنا: رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: رشد جمعیت شهرستان در کنار مهاجرت‌های قابل توجه باعث شده که هر سال به ساخت و تجهیز حداقل سی کلاس درس جدید نیاز داشته باشیم. طبق برآورد سازمان نوسازی مدارس، چهل درصد فضاهای آموزشی شهرستان فرسوده‌اند.

نجف‌ آباد هر سال به ۳۰ کلاس جدید نیاز دارد

ایمنا: رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان گفت: رشد جمعیت شهرستان در کنار مهاجرت‌ های قابل توجه باعث شده که هر سال به ساخت و تجهیز حداقل سی کلاس درس جدید نیاز داشته باشیم. طبق برآورد سازمان نوسازی مدارس، چهل درصد فضاهای آموزشی شهرستان فرسوده‌اند.

سید‌رضا موسوی‌زاده  اعلام کرد: فضاهای آموزشی شهرستان که فرسوده شناخته شده‌اند نیازمند بازسازی اساسی هستند ولی با ساختمان‌های خشت و گلی یا جاهایی که برای دانش‌آموزان خطرساز باشند مواجه نیستیم. هر سال بایستی بین سه تا چهار مدرسه دوازده کلاسه به زیرساخت‌های شهرستان اضافه شود.

موسوی‌زاده از بازنشسته شدن نزدیک به پنجاه درصد از معلمان فعلی شهرستان تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بخش قابل توجهی از رشد جمعیت دانش‌آموزی شهرستان مربوط به مهاجرت است به طوری که تعداد کسانی که در سال اول دبستان ثبت‌نام می‌کنند با افرادی که سال ششم راهی دوره متوسطه اول می‌شوند، نزدیک به هزار نفر اختلاف دارد.

وی اضافه کرد: در سال‌های پایانی دوره متوسطه دوم نیز به دلیل کیفیت بالاتر آموزشی شهرستان شاهد ثبت‌نام دانش‌آموزان شهرهای مجاور در مدارس نجف‌آباد هستیم و در سال جاری هم جمعیت قابل توجهی از مناطق سیل‌زده در مناطق غربی شهرستان ساکن شده‌اند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان از احتمال دو نوبته شدن برخی مدارس به دلیل کمبود فضای آموزشی گفت و اضافه کرد: غرب یزدانشهر، ویلاشهر و آزادگان از جمله نقاطی هستند که بیشترین کمبود مدارس در آن‌ها احساس می‌شود که البته در همین خصوص خیرین مدرسه‌ساز اقدامات بسیار خوبی در سال‌های اخیر انجام داده‌اند و بخشی از کمبودها را جبران کرده‌اند.

وی خاطر نشان ساخت: تلاش کرده‌ایم خیرین را به ساخت مدرسه در نقاط بحرانی شهرستان ترغیب کنیم و در همین خصوص علاوه بر چندین باب مدرسه‌ای که با کمک خیرین در نقاط مختلف شهر به بهره‌برداری رسیده، فضاهایی مانند مجموعه آموزشی حمیدی و ملک۴ در بلوار فجر، حقیقی در صالح‌آباد، کتابخانه فرودی در خیابان نوبهار و مهدیه در یزدانشهر در دستور کار ساخت قرار گرفته‌اند.

اشاره به پیشرفت بیش از نود درصدی عملیات ساخت و تجهیز سالن اجتماعات دکتر شریعتی در نزدیکی اداره آموزش و پرورش شهرستان آخرین مطلبی بود که موسوی‌زاده با بیان آن ادامه داد: با قیمت‌های فعلی اتمام این مجموعه بیش از پانصد میلیون تومان هزینه خواهد داشت و با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته از طریق اصفهان و تهران، امیدواریم پروژه را نوروز امسال افتتاح کنیم.

مدیر آموزش و پرورش نجف آباد

سید رضا موسوی زاده

نجف آباد نیوز