نخبه نجف آبادی در جمع برترین دانشمندان جهان
نخبه نجف آبادی در جمع برترین دانشمندان جهان
تسنیم: به انتخاب دانشگاه استنفورد و طبق شاخص‌های جهانی، هشت دانشمند ایرانی با بیشترین میزان تاثیرگذاری در حوزه‌های فناورانه، در جمع دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال 2021 قرار گرفتند که یکی از آن ها دکتر مرتضی ایزدی نخبه نجف آبادی است.

نخبه نجف آبادی در جمع برترین دانشمندان جهان

تسنیم: به انتخاب دانشگاه استنفورد و طبق شاخص‌های جهانی، هشت دانشمند ایرانی با بیشترین میزان تاثیرگذاری در حوزه‌های فناورانه، در جمع دو درصد دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند که یکی از آن ها دکتر مرتضی ایزدی نخبه نجف آبادی است.

دانشگاه استنفورد آمریکا پایگاهی برای معرفی و ارائه اطلاعات بیش از ۱۰۰ هزار دانشمند برجسته جهان ایجاد و اطلاعات دانشمندان در ۲۲ حوزه علمی و ۱۷۶ زیر شاخه را در آن ارائه کرده است. برگزیدگان، بر اساس شاخص‌هایی چون تعداد مقاله چاپ شده، تعداد کار علمی انجام داده، میزان تاثیرگذاری آنها و مقالاتشان در حوزه فعالیت و میزان ارجاعات به مقالات منتشر شده آنها انتخاب می‌شوند.

دکتر احمدرضا دهپور، دکتر مصطفی قانعی،دکتر مجید سعیدی، دکتر سید فاضل نبوی، دکتر سید محمد نبوی، دکتر آزاده منائی و دکتر صدیقه عسگری دیگر انتخاب شدگان هستند.

مرتضی ایزدی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) است و مقالات زیادی در زمینه‌های علمی زیادی دارد که در سایت‌های علمی ملی و بین‌المللی به چاپ رسیده است. وی، دارای فلوشیپ عفونی و گرمسیری و متخصص داخلی است.

ایزدی، چند سال پیش نیز برای تالیف کتاب «راهنمای جامع پزشکی در مسافرت های بین المللی برای مسافران و پزشکان»  که در سالهای اخیر در پنج جلد به چهار زبان زنده دنیا ترجمه شده، مورد تقدیر ویژه رهبر انقلاب قرار گرفت. گفته شده رهبری انقلاب در این دیدار، چنین اثری را مایه افتخار نظام اسلامی و یکی از منحصر به فردترین کتابهای تالیف شده در حوزه پزشکی دانسته بودند.

مرتضی ایزدی

مرتضی ایزدی

ایزدی در سال های اخیر، دومین مرکز ازن تراپی کشور را هم در زادگاهش نجف آباد، راه اندازی کرده که در درمان زخم های بیماران دیابتی، تاثیر قابل توجهی داشته و زمینه ساز مراجعه بسیاری از بیماران دیگر نقاط کشور به شهرستان شده است.

دکتر مرتضی ایزدی

مرتضی ایزدی (اولین نفر از راست)

رد خبر انتخاب نخبه نجف آبادی در جمع برترین دانشمندان+فیلم

نخبه نجف آبادی در جمع برترین دانشمندان جهان