نماینده مردم تاکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیت سنگ،عسل و گیاهان دارویی حوزه انتخابیه
نماینده مردم تاکید کرد: لزوم استفاده از ظرفیت سنگ،عسل و گیاهان دارویی حوزه انتخابیه

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون گفت: سنگ و گیاهان داروئی ظرفیت طبیعی تیران و کرون و عسل ظرفیت طبیعی در نجف‌آباد است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از تیران و کرون، ابوالفضل ابوترابی عصر امروز در مراسم دانشگاه علمی و کابردی تیران اظهار کرد: ظرفیت‌های طبیعی و ویژه‌ای در […]

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون گفت: سنگ و گیاهان داروئی ظرفیت طبیعی تیران و کرون و عسل ظرفیت طبیعی در نجف‌آباد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تیران و کرون، ابوالفضل ابوترابی عصر امروز در مراسم دانشگاه علمی و کابردی تیران اظهار کرد: ظرفیت‌های طبیعی و ویژه‌ای در شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون وجود دارد که کار بر روی این ظرفیت‌ها سبب توسعه اشتغال و تولید در این شهرستان‌ها می‌شود.

وی افزود: کار علمی و پژوهشی و ساماندهی فعالیت‌های تولید سنگ، گیاهان داروئی و عسل سبب تولید ثروت و اشتغال برای جوانان منطقه می‌شود که برای اجرای طرح‌های اشتغال زائی و تولید در این ۳ حوزه، جلسات متعددی با مسئولان استانی و کشوری صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: خاک بخش کرون شهرستان تیران و کرون به سبب مشکلات خشکسالی و مسائلی از این قبیل دیگر پاسخگوی کاشت‌های قدیمی نیست و بستر و فضای خوبی برای کشت و تولید گیاهان داروئی است.

وی طرح آمایش سرزمین‌های کشور را در حفظ مسائل زیست محیطی و کمک به اقتصاد کشور مهم دانست و گفت: طرح آمایش سرزمینی باعث ایجاد بسترهای تولیدی و اقتصادی با توجه به ظرفیت هر منطقه در فضائی بدون رقابت است.

ابوترابی با اشاره به رقابت نمایندگان مجلس برای جذب صنایع در حوزه انتخابی خود، اظهار کرد: طرح آمایش سرزمینی مانع این موضوع شده و مشکلاتی که به این رقابت‌ها پیش می‌آمد دیگر تکرار نمی‌شود.

وی افزود: ایجاد پالایشگاه در اصفهان که سبب چنین آلودگی‌هائی شده، اصلا ضرورتی نداشته و این مسائل با اجرای طرح آمایش سرزمینی ایجاد نمی‌شود.