دستگاه قضا راه درستی که شروع کرده را باید محکم ادامه دهد
دستگاه قضا راه درستی که شروع کرده را باید محکم ادامه دهد

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از ضعف برخورد دادستانی در مواجه با بدهکاران کلان بانکی گفت: آقای دادستان کل کشور وقت آن رسیده است که در مساله معوقات کلان بانکی مسئولانه ورود پیدا کنید.  ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی  سه شنبه ۲۵ فروردین ۹۴ مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود […]

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با انتقاد از ضعف برخورد دادستانی در مواجه با بدهکاران کلان بانکی گفت: آقای دادستان کل کشور وقت آن رسیده است که در مساله معوقات کلان بانکی مسئولانه ورود پیدا کنید.

 ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی  سه شنبه ۲۵ فروردین ۹۴ مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن اداری احترام  به شهداء و مقام معظم رهبری گفت: به مردم شریف نجف آباد به دلیل عقد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهرهای نجف آباد و نجف اشرف که با سعی و تلاش خادم مردم در مجلس همراهی فرماندار و شهردار نجف که پس از ۳سال پیگیری مستمر به ثمر رسید تبریک عرض می نمایم.

نماینده مردم نجف آباد ،تیران و کروان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمه انتقاد شدید خود را به عدم برخورد قاطع با معوقات بانکی توسط دادستان کل کشور اعلام می‌نمایم. آقای دادستان اگر کسی بدهکار کلان بانکی است، بابت وام‌های کلانی که گرفته و در راه انحراف هزینه کرده باشد وصف اختلاس در نظام اقتصادی است؛ دادستان راسا باید به موضوع وارد شود.

وی در ادامه گفت: سوال این است که چطور وقتی فردی می‌خواهد وام چند میلیون تومانی بگیرد باید ضمانت‌های متعددی به بانک ارائه دهد اما وام گیرندگان کلان بدون وثیقه وام می‌گیرند. آقای دادستان کل کشور وقت آن رسیده است که در مساله معوقات کلان بانکی مسولانه ورود پیدا کنید. البته همه دستگاه ها‌ در مبارزه با مفاسد اقتصادی کلان باید به دستگاه قضایی کمک کنند.

عضو کمیسیون حقوق و قضایی مجلس گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند در مبارزه با مفاسد اقتصادی داد بسیاری از افراد در می‌آید. این روزها شاهد پیش بینی درست مقام معظم رهبری هستیم. شاهد هستیم که دستگاه قضایی  برای معاون اول رئیس جمهور سابق، آقای رحیمی، مهدی هاشمی و خاوری رای‌های بسیار خوبی صادر کرده‌است که داد بزرگان به صورت طرح مسائل کلی و مبهم و سیاسی در آمده ؛ این داد و بیدادها قطعا در مجازات مسئولین مهم و جریانات سیاسی و شخصیت‌های بزرگ بیشتر از حالا هم می‌شود. دستگاه قضا راه درستی که شروع کرده را باید محکم ادامه دهد.

وی در ادامه خطاب به هیات دولت گفت: از مقام رئیس جمهوری می‌خواهم که لایحه نظام هماهنگ پرداخت واقعی را در خصوص شاغلین و بازنشستگان سریع‌تر به مجلس ارائه نماید. بسیاری از معلمان که در واقع فرماندهان تولید علم هستند،حرف صحیحی را بیان می کنند که چرا در دستگاه‌ها و موسسات دولتی تمام کارمندان دولت که هم‌طرح هستند حقوق آنها برابر نیست؛ این موضوع یعنی برابری حقوق کارمندان همسطح صرف نظر از محل کارشان یک خواسته بر حق است.

ابوترابی در خصوص مسائل حوزه انتخابیه خود گفت: توجه مسئولین را به آیه۹۵ سوره نساء دعوت می‌کنم که خداوند متعال می فرماید ” مؤمنان خانه‏‌نشین که زیان‌‏دیده نیستند با آن مجاهدانى که با مال و جان خود در راه خدا جهاد مى‏‌کنند یکسان نمى‏‌باشند خداوند کسانى را که با مال و جان خود جهاد مى‌‏کنند به درجه‏‌اى بر خانه‏‌نشینان مزیت بخشیده و همه را خدا وعده [پاداش] نیکو داده [ولى] مجاهدان را بر خانه‌نشینان به پاداشى بزرگ برترى بخشیده است ”  جلب می‌نمایم. از آنجا که خداوند به مجاهدین تفضیل داده حکومت نیز باید مکان سکونت خاندان مجاهدین را از تکریم خاصی برخوردار نماید و رسیدگی به امورات آنها باید در اولویت قرار گیرد ولی ما این موضوع و تاکید قرآن کریم را در شهر نجف آباد که بیشترین شهید به اسلام و میهن تقدیم نموده و پایتخت ایثار و شهادت می‌باشد را نخواستیم! حداقل برابر با سایر شهرستان‌ها، فرماندار ویژه استان برای نجف آباد تعیین گردد. این خواسته حداقلی، خواسته به حق مردم نجف آباد است.

وی در ادامه گفت: صنایع هنری شهرستان نجف آباد نیاز به حمایت مسئولان استانی و کشوری دارد. نجف آباد هنرمندان و ورزشکاران استانی بسیاری دارد، شهر طلایی ورزش ایران است. هنرمندان ملی بزرگ زیادی دارد ولی از سرانه ورزشی حداقلی در استان برخوردار است. حتی یک فرهنگسرا در این شهر توسط دولت ساخته نشده است. آیا این معنی تاکید قرآن کریم است؟ ما سفارش خداوند متعال که وظیفه مسئولین نظام را نسبت به این شهرستان است را عمل نمی‌کنیم. فقط خواهان عدالت و توجه به دور از نگاه سیاسی به این شهر هستیم.

نماینده مردم نجف آباد، تیران، کرون در مجلس گفت: نجف آباد قربانی نگاه اشتباه سیاسی مسئولان و جناح‌های سیاسی شده است، کارخانه بزرگ یا دانشگاه دولتی که در شهرستان‌های همتراز نجف آباد، فرمانداری ویژه دارند، انجام نگرفته است. تنها عنایت ویژه مقام معظم رهبری و تاکید ویژه ایشان در شهرستان که به صورت پروژه ولایت و چند پروژه دیگر که باید سایر مسئولین از ایشان و در تفسیر عملی به قرآن کریم باید انجام شود، صورت نگرفته است.

منبع:خبرگزاری خانه ملت

Download “نطق پیش از دستور ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد ۲۵ فروردین ۱۳۹۴”

۹۴۰۱۲۵.mp3 – 61 بار دانلود شده است – 3,53 مگابایت