واکنش کارگران اخراجی کاشی اصفهان به یک مصاحبه
واکنش کارگران اخراجی کاشی اصفهان به یک مصاحبه
به دنبال انتشار اولین مصاحبه رییس هیات مدیره جدید شرکت کاشی اصفهان، تعدادی از کارگران اخراج شده  این مجموعه در ماه های اخیر، واکنش های متعددی در قالب برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام داشتند.

واکنش کارگران اخراجی کاشی اصفهان به یک مصاحبه

به دنبال انتشار اولین مصاحبه رییس هیات مدیره جدید شرکت کاشی اصفهان، تعدادی از کارگران اخراج شده  این مجموعه در ماه های اخیر، واکنش های متعددی در قالب برقراری تماس تلفنی و ارسال پیام داشتند.

این کارگران که دستگاه های مسئول، مجموع آن ها را حدود ۲۰ نفر اعلام کرده اند، در مطالب خود به خبر دیگری هم اشاره داشتند که یکی دیگر از خبرنگاران شهرستان از نشست خبری شهسواری رییس هیات مدیره کاشی اصفهان، منتشر کرده است.

در این خبر، بخشی از اظهارات شهسواری مورد توجه قرار گرفته که او با اشاره به سرقت بخشی از اموال کارخانه، تعدادی از نیروهای سابق کارخانه را در این موضوع مقصر می داند.

«شهروند»: سلام. … و … که ازسال ۹۵ که همه هیات مدیره و مدیران رفتن و پرسنل زحمتکش به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آقا گوش دادن و با خون دل و شرمندگی خانواده ایستادن و از این سرمایه ملی محافظت کردن. حال یک نفر از یزد آمده و همه را دزد و معاندخطاب می کند. امیدوارم شرمنده خون شهدا و پرسنل زحمت کش کاشی اصفهان نشوید. ای کاش قبل قلم زدن، به آرشیو خودتان حداقل نگاهی می کردید.

 

«شهروند»: من یه کارگری از سال ۱۳۹۰ در کاشی اصفهان بودم که در بهمن ماه سال گذشته اخراج شدم. بدون دلیل و منطق چون سراغ حقوقم را گرفتم. بدون دریافت ۱ریال از مطالبات و پس از مراجعه به مسئولین شهرستان.

در جواب خبری که اعلام کردید کاشی اصفهان ۴۰۰ نیرو گرفته، بهتون بگم این شرکت ۳۵۰ نیرو داشته است که شهسواری که ورود کردن، ۴۰ الی ۵۰ نفر (مسئولان ارگان های مربوط، این تعداد را حدود ۲۰ نفر اعلام کرده اند) از نیروها را به دلایل نامعلوم بیرون کردن.

ایشان تهمت دزدی به ما کارگران زدن. آیا مدرکی جهت اثبات وجود دارد؟! آبروی بردن کاری نداره ابرو خریدن کار داره.

ایشان اول کار به عنوان سرمایه گذار طبق قرارداد ورود کردن و پس از برج ۹ شدن هیات مدیره. ایشان که ادعای سرمایه گذاری میکنه، چرا به کلیه ارگانهای دولتی مثل بیمه، اداره برق و گاز و… بدهکار می باشد؟! البته از زمان خودشان نه از زمان قبل.

 

«شهروند»: سلام شما به عنوان خبرنگار چرا یکطرفه به قاضی رفته اید؟! این آقای شهسواری کدام مطالبه را داده؟ بیمه برج یک رو هنوز نداده. سه ماهه کارگران کار میکنند ولی قرار داد ندارند.

به بازنشسته واخراجی توهین می کند. آنها را داخل شرکت راه نمیدهد.

برج دوازده به شورای تامین جهت مطالبات نامه دادیم و رونوشت به چند ارگان مثل دادگستری، اداره کار، نماینده مجلس، اطلاعات، اطلاعات سپاه، امام جمعه، استانداری و دادگستری استان دادیم اما جوابی به ما ندادند. پس تفاوت در چیست که شما ایقدر حرفاشو قبول  کردید  و برجسته کردید؟
ایشان که گفته سهامداران ومدیران قبلی شرکت را نابود کرده اند، درسته اما ایشان هم نماینده همانهاست. پس تا دست … در کار باشه و مسئولین بیش از یازده ساله آن ها باز خواست نکنند و به گفته مقام معظم رهبری دستهای مخملی پشتشان باشه، همینه که هست.
الآن طبق امار خودش ماهانه سیصد هزار متر و هر متری سه دلار حساب کنید، چقدر میشه و کجا رفته تو همین مدت که ایشان آمده؟ کدام بدهی را داده؟!

یکطرفه به قاضی نروید وهر که هر چی گفت را ننویسید که خیانت است!

 

 

«شهروند»: خدا شاهده  آقای شهسواری دروغ میگه به فاطمه زهرا دروغ میگه! منو بعد بیست و یکسال به خاطر اینکه فقط گفتم زن و بچه ام گشنه اند و طلب و بدهی منو بده، اخراج کرده. اول نامه بهم داد برو بازنشسته ای، بعدش اخراجم کرد که از کار افتاده ای. بهت احتیاج ندارم به خاطر خدا وانسانیت ازش بپرس چرا ما اخراج شدیم؟ سپاس وحلال کنید یا حق.

 

جذب ۴۰۰نیروی جدید در کارخانه کاشی اصفهان

 

کارخانه کاشی اصفهان

کارخانه کاشی اصفهان

واکنش کارگران اخراجی کاشی اصفهان به یک مصاحبه