پذیرایی ۲۰ مسجد شهرستان نجف آباد از معتکفان
پذیرایی ۲۰ مسجد شهرستان نجف آباد از معتکفان

حجت الاسلام ابراهیم جعفری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد درباره برگزاری برنامه معنوی اعتکاف گفت: شهرستان نجف آباد با دارا بودن دو بخش مرکزی و مهردشت، در ۲۰ مسجد این مناطق برنامه معنوی اعتکاف برگزار می شود. وی در ادامه افزود: از این تعداد حدود ۴ مسجد در بخش مهردشت و ۱۶ مسجد در […]

حجت الاسلام ابراهیم جعفری رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد درباره برگزاری برنامه معنوی اعتکاف گفت: شهرستان نجف آباد با دارا بودن دو بخش مرکزی و مهردشت، در ۲۰ مسجد این مناطق برنامه معنوی اعتکاف برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: از این تعداد حدود ۴ مسجد در بخش مهردشت و ۱۶ مسجد در بخش مرکزی شهرستان پذیرای معتکفان هستند که در سال گذشته حدود چهار هزار نفر در این مراسم شرکت کردند که نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بود.

حجت الاسلام جعفری از جمله برنامه های جنبی مراسم اعتکاف را اعزام بیش از ۳۰ مبلغ به این مراسم معنوی عنوان کرد و افزود: فضای معنوی اعتکاف از بهترین فضاها برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی است و در این زمینه سازمان تبلیغات با اعزام این مبلغان و تشکیل گروه های ۴ نفری با عنوان حلقه های معرفتی به بیان موضوعاتی چون پاسخ به شبهات، تفسیر قرآن، تفسیر نهج البلاغه و صحیفه سجادیه خواهند پرداخت.

وی در ادامه بیان داشت: طرح قرآنی در زلال اعتکاف که شامل برنامه هایی چون اصلاح قرائت نماز، اجرای زنده تلاوت قرآن و برنامه ختم قرآن از سوی معتکفان و هم چنین برنامه ای فرهنگی تحت عنوان فرهنگ استفاده از موبایل در مراسم اعتکاف که با استفاده از نرم افزارهای پیش بینی شده به معرفی کتاب و برگزاری مسابقات از جمله دیگر برنامه های جنبی اعتکاف امسال است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نجف آباد در ادامه بیان کرد: برنامه ریزی مسؤولان و استفاده بهینه از این فرصت سه روزه یکی از مؤثرترین راهکارهای مقابله با تهاجم جنگ نرم دشمن است که هدف اصلی شان نوجوانان و جوانان جامعه هستند و با توجه به فطرت پاک جوانان این مراسم معنوی بهترین فرصت برای آشنا کردن جوانان با این تهاجمات است.

وی در پایان افزود: اعتکاف یکی از اعمال عبادی است که خداوند در آیه ۱۲۵ سوره بقره به آن اشاره کرده است و فرصتی طلایی برای انسان است و حضور در این مراسم بیمه کننده شخص در تمام عمرش خواهد بود.

منبع خبر:  سایت رسا نیوز