چاه‌های زغالی کوشک برای اصفهان خطرناک است
چاه‌های زغالی کوشک برای اصفهان خطرناک است

شهردار شهر کوشک با تاکید بر اینکه چاه‌های زغالی این شهر از لحاظ آلایندگی برای اصفهان خطرناک است، گفت: باید صنعت چوب در این شهر توسعه یابد تا مردم به سمت ایجاد این گونه چاه‌ها نروند. محمد حسن یاری در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه مصنوعات چوبی شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: این نمایشگاه در […]

شهردار شهر کوشک با تاکید بر اینکه چاه‌های زغالی این شهر از لحاظ آلایندگی برای اصفهان خطرناک است، گفت: باید صنعت چوب در این شهر توسعه یابد تا مردم به سمت ایجاد این گونه چاه‌ها نروند.

محمد حسن یاری در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه مصنوعات چوبی شهرستان خمینی شهر، اظهار کرد: این نمایشگاه در ورودی شهر کوشک در کنار بلوار الغدیر یا جاده خمینی شهر به سمت نجف آباد قرار دارد که این بلوار محور گردشگری غرب استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این جاده دارای بار ترافیکی بالاست، افزود: جانمایی مکان نمایشگاه مصنوعات چوبی برای بازدید علاقه‌مندان از شهرستان‌های خمینی شهر، نجف‌آباد و همچنین شهر اصفهان مناسب است.

یاری با بیان اینکه درودگری، صنعتی با آلایندگی پایین است، تاکید کرد: مشکل شهر کوشک و شهرهای همجوار آن هدایت مردم به ایجاد چاه‌های زغالی است که از لحاظ آلایندگی برای این شهر و حتی اصفهان بزرگ بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر قطع درختانِ باغات کوشک، چوب‌های زیادی به ویژه بلوط‌های زاگرس به طور قاچاق در چاه‌های زغالی این شهر به زغال تبدیل می‌شود هر چند تلاش‌هایی برای مهار آن شده است.

شهردار کوشک با بیان اینکه صنعت درودگری پتانسل‌های خوبی برای رشد اقتصادی دارد، خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از حرکت مردم کوشک به سمت تولید زغال سنتی چاره‌ای جز تقویت تولید مصنوعات چوبی نیست.

ششمین نمایشگاه مصنوعات چوبی شهرستان خمینی شهر از تاریخ دهم تا سیزدهم از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب در ورودی شهر کوشک دایر است.

منبع:ایسنا