کشف و ضبط ۱۵ لاشه گوسفندی مسموم در نجف آباد
کشف و ضبط ۱۵ لاشه گوسفندی مسموم در نجف آباد
دامپزشکی استان اصفهان: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد گفت:در پی بازرسی مسئول و ناظران بهداشتی کشتارگاه دام نجف آباد، 15 لاشه گوسفندی به دلیل مصرف سم توقیف و از چرخه مصرف انسانی و عرضه به فروشگاه های سطح شهر خارج شد.

کشف و ضبط ۱۵ لاشه گوسفندی مسموم در نجف آباد

دامپزشکی استان اصفهان: رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد گفت:در راستای اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، در پی بازرسی مسئول و ناظران بهداشتی کشتارگاه دام نجف آباد، ۱۵ لاشه گوسفندی به دلیل مصرف سم توقیف و از چرخه مصرف انسانی و عرضه به فروشگاه های سطح شهر خارج شد.

فضل الله صالحی افزود: با توجه به اینکه یکی از پایه های اساسی تشکیل دهنده سبد غذایی خانوار، مواد پروتئینی با منشاء دامی است، نظارت و کنترل بهداشتی  بر مراکز تولید، عرضه و نگهداری این فرآورده ها به طور دائم در دستور کار ناظرین بهداشتی دامپزشکی قرار دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد از همشهریان عزیز خواست، هرگونه فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت با مهر و لیبل دامپزشکی تهیه و از خرید فرآورده هایی که خارج از ضوابط بهداشتی مجاز می باشند خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به شبکه های دامپزشکی شهرستان و یا تماس با شماره ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

نجف آباد نیوز: ما، اطلاعات بیشتری در خصوص چرایی و چگونگی استفاده از سم در خصوص این گوسفندان نداریم. به نظر می رسد، تصویر غیرآرشیوی و مرتبط با همین لاشه ها باشد.

فضل الله صالحی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد پس از انتشار خبر اولیه گفت: برخی مواقع به دلایل مختلف ممکن است در آب یا غذای حیوان سم ریخته شود. مثلا خصومت شخصی یا اینکه دام از علوفه مسموم استفاده کرده باشد.

صالحی اضافه کرد: البته تشخیص آن در کشتارگاه سخت می باشد. لذا دقت بالای همکاران بنده باعث مشکوک شدن و سپس آزمایشگاه جواب قطعی را می دهد.

کشف و ضبط 15 لاشه گوسفندی مسموم در نجف آباد

کشف و ضبط ۱۵ لاشه گوسفندی مسموم در نجف آباد

کشف و ضبط ۱۵ لاشه گوسفندی مسموم در نجف آباد