​جانمایی برای تصفیه خانه فاضلاب علویجه
​جانمایی برای تصفیه خانه فاضلاب علویجه

ایمنا: مدیر آبفای شهرستان گفت: در ادامه مراحل توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در نقاط مختلف شهرستان نجف‌آباد، اخیراً جلسه هماهنگی دستگاه های مربوطه جهت جانمایی سایت تصفیه‌خانۀ شهر علویجه برگزار شد که طی آن ضمن بررسی چهار نقطۀ پیشنهادی، تصمیم گیری نهایی در این خصوص به اعلام نظر محیط زیست و منابع طبیعی منوط گردید. حسین مجیدی از […]

ایمنا: مدیر آبفای شهرستان گفت: در ادامه مراحل توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در نقاط مختلف شهرستان نجف‌آباد، اخیراً جلسه هماهنگی دستگاه های مربوطه جهت جانمایی سایت تصفیه‌خانۀ شهر علویجه برگزار شد که طی آن ضمن بررسی چهار نقطۀ پیشنهادی، تصمیم گیری نهایی در این خصوص به اعلام نظر محیط زیست و منابع طبیعی منوط گردید.

حسین مجیدی از نصب فشار شکن و دبی سنج بر روی خط آبرسانی ۲۵۰ میلی‌متری ویلاشهر جهت مدیریت کامل بر نحوه تامین آب این شهر به عنوان دیگر اقدام صورت گرفته طی روزهای اخیر یاد کرد و گفت: اخیراً هم تعدادی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان از بخش‌های مختلف تصفیه خانۀ فاضلاب نجف‌آباد شامل اسکرو‌پمپ‌ها، سیستم‌های آشغال‌گیر، حوضچه‌های هوادهی و حوضچه‌های ته‌نشینی در کنار سایر مراحل تولید پساب بازدید کرده و از نزدیک با نحوۀ عملکرد هر کدام از این بخش‌ها آشنا شدند.
وی ادامه داد: انتظار می‌رود کارشناسان این شبکه با توجه به اهمیت جمع‌آوری و دفع اصولی فاضلاب‌های خانگی در بهداشت عمومی جامعه، شهروندان را بیش از گذشته به خرید انشعاب فاضلاب و مشارکت در این طرح عظیم تشویق کنند.
مجیدی با اشاره به تعمیر چهار پاروی پل دانه‌گیر تصفیه خانه در خصوص آخرین وضعیت اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر نجف‌آباد گفت: در محدوده آیت شمالی و بلوار جمهوری که اجرای بیش از ۷هزار متر شبکه گذاری با هزینه ۹۴۰ میلیون تومان پیش‌‌بینی شده، اخیرا شاهد  اتمام ۴۲۰ متر لوله گذاری به صورت حفاری روباز بوده ایم.
مدیر آبفای شهرستان با اشاره به اتمام ۲۰۰ متر لوله گذاری در خیابان منتظری جنوبی در کنار بیش از ۲۰۰ و ۱۵ متر از شبکه طراحی شده برای فرعی‌های منتظری شمالی اظهار داشت: در ادامۀ تکمیل شبکه مرکزی شهر که به طول ۱۰کیلومتر و هزینه یک و نیم میلیارد تومانی پیش‌بینی شده، اخیراً اجرای ۲۴۰متر لوله پلی اتیلن با قطر ۲۰۰ میلی‌متر در خیابان‌های شهدا و گلبهار به پایان رسیده است.