فعالیت ۵مرکز «مثبتِ‌زندگی» در نجف‌آباد
فعالیت ۵مرکز «مثبتِ‌زندگی» در نجف‌آباد
رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد گفت: در حال حاضر، پنج مرکز غیردولتی «مثبتِ‌زندگی» که امکان انجام بخشی از وظایف محوله بهزیستی را دارند، در سطح شهرستان فعال هستند و پیگیری مسائل مربوط به بیش از 1500پرونده را در دستور کار دارند.

فعالیت ۵مرکز «مثبتِ‌زندگی» در نجف‌آباد

رییس اداره بهزیستی شهرستان نجف‌آباد گفت: در حال حاضر، پنج مرکز غیردولتی «مثبتِ‌زندگی» که امکان انجام بخشی از وظایف محوله بهزیستی را دارند، در سطح شهرستان فعال هستند و پیگیری مسائل مربوط به بیش از ۱۵۰۰پرونده را در دستور کار دارند.

علیرضا قناعتکار با رایگان خواندن تمامی خدمات این مراکز محله‌محور گفت: ۲مرکز در بخش مرکزی شهر نجف‌آباد، ۱مرکز در یزدانشهر، یکی در گلدشت و یکی هم در بخش مهردشت فعال هستند ولی با توجه به جمعیت و تعدد مسائل، به راه‌اندازی مراکز جدید نیازمندیم به‌طوری‌که فقط در مرکز شهر، حداقل ۴مرکز دیگر بایستی شروع به کار کنند.

قناعتکار از انجام الکترونیک تمامی خدمات در این مراکز و حذف کاغذ سخن گفت و با تاکید بر در دسترس‌تر شدن خدمات بهزیستی برای اقشار مختلف، اضافه کرد: از نظر کارشناسان بهزیستی، مشاوره قبل از ازدواج و برگزاری جلسات مشاوره در موضوعاتی مانند انتخاب همسر، مدیریت زندگی و تربیت فرزند بایستی اجباری شود تا درصد قابل توجهی از آمار طلاق، کاهش پیدا کند.

وی در خصوص حمایت‌های بهزیستی شهرستان از جامعه تحت پوشش نیز گفت: در موضوع حمایت‌های بیمه‌ای که شامل مواردی مانند پرداخت حق بیمه کارفرما، تقبل بخشی از حق بیمه و پرداخت حق بیمه افرادی که به صورت خویش‌فرما بیمه شده‌اند می‌شود، طی یک‌سال گذشته بیش از ۷۱نفر با مجموع هزینه ۱۹۳میلیون تومان مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

حمایت‌های مربوط به بخش خویش‌فرمایی، بیشتر در مورد مددجویانی اعمال می‌شود که ۵سال یا کمتر از آن تا بازنشستگی فاصله دارند.

علیرضا قناعتکار رییس بهزیستی نجف آباد

علیرضا قناعتکار رییس بهزیستی نجف آباد

فعالیت ۵مرکز «مثبتِ‌زندگی» در نجف‌آباد