دومین فیلم جنگی پور احمد در مورد رزمنده ای از نجف آباد ساخته می شود
دومین فیلم جنگی پور احمد در مورد رزمنده ای از نجف آباد ساخته می شود

کیومرث پوراحمد کارگردان توانمند ایرانی که آخرین ساخته سینمایی اش «اتوبوس شب» بود در تازه ترین تصمیمش قصد دارد پروژه ای با عنوان «ایرانی» که به روایت بخشی از خاطرات یک رزمنده نجف آبادی می پردازد را جلوی دوربین ببرد. به گزارش شبکه ایران کیومرث پوراحمد کارگردان توانمند ایرانی که آخرین ساخته سینمایی اش «اتوبوس […]

کیومرث پوراحمد کارگردان توانمند ایرانی که آخرین ساخته سینمایی اش «اتوبوس شب» بود در تازه ترین تصمیمش قصد دارد پروژه ای با عنوان «ایرانی» که به روایت بخشی از خاطرات یک رزمنده نجف آبادی می پردازد را جلوی دوربین ببرد.
به گزارش شبکه ایران کیومرث پوراحمد کارگردان توانمند ایرانی که آخرین ساخته سینمایی اش «اتوبوس شب» بود در تازه ترین تصمیمش قصد دارد پروژه ای با عنوان «ایرانی» را جلوی دوربین ببرد. بر طبق اطلاعات ارائه شده در «بانی فیلم» پروانه ساخت این پروژه اواخر سال گذشته به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شد و این روزها «ایرانی» در مرحله پیش تولید قرار دارد. فیلمنامه این فیلم را کیومرث پوراحمد به نگارش درآورده که در ژانر دفاع مقدس قرار می‌گیرد. فیلم داستان رزمنده‌ای است که در یک عملیات پایش روی مین می‌رود و ۱۸ روز در خاک عراق گرفتار می‌شود. سعدی درخصوص این پروژه گفت:«داستان این فیلم واقعی است و فیلمنامه براساس مستنداتی که وجود دارد به نگارش درآمده. «ایرانی» در واقع داستان تنهایی‌هایی این رزمنده در ۱۸ روز است.»
پوراحمد همزمان با نگارش فیلمنامه مشغول انتخاب لوکیشن اصلی فیلمش است. قرار است صحنه‌های «ایرانی» در همان منطقه عملیاتی واقعی که در غرب کشور قرار دارد فیلمبرداری شود. این منطقه «شاخ شمیران» نام دارد که در استان کرمانشاه است. «ایرانی» نام موقت این فیلم است و به احتمال فراوان با مهیا شدن شرایط فیلمبرداری آن خرداد ماه امسال آغاز می‌شود. پوراحمد هنوز بازیگران و عوامل پشت دوربین این فیلم را انتخاب نکرده است. به گفته سعید سعدی فیلم تازه پوراحمد با پشتیبانی کنگره سرداران شهید نجف‌آباد و لشکر هشت نجف اشرف تولید خواهد شد.
بعد از «اتوبوس شب» این دومین فیلم کیومرث پوراحمد است که در ژانر دفاع مقدس ساخته می‌شود. این کارگردان سال قبل برای ساخت فیلمی اجتماعی از اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد درخواست پروانه کرد که مجوز آن صادر نشد