افتتاح بنیاد وقف حسنعلی پورپونه در گلدشت
افتتاح بنیاد وقف حسنعلی پورپونه در گلدشت

بنیاد توسعه موقوفات حاج حسنعلی پورپونه که بزرگترین وقف کشور در سال گذشته را ثبت کرد، در زادگاهش گلدشت افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از این پس این بنیاد وظیفه حفظ و نگهداری موقوفات فراوان حسنعلی پورپونه را که ارزشی بیش از ۷ میلیارد تومان دارد، به عهده خواهد داشت. در آیین […]

بنیاد توسعه موقوفات حاج حسنعلی پورپونه که بزرگترین وقف کشور در سال گذشته را ثبت کرد، در زادگاهش گلدشت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، از این پس این بنیاد وظیفه حفظ و نگهداری موقوفات فراوان حسنعلی پورپونه را که ارزشی بیش از ۷ میلیارد تومان دارد، به عهده خواهد داشت.

در آیین افتتاح این بنیاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهر گلدشت و جمعی از اهالی گلدشت حضور داشتند.

پورپونه در سال ۹۱ بزرگ‌ترین وقف استان اصفهان با اهداف عام‌المنفعه را به ثبت رساند و با تلاش‌ها و پیگیری‌های متعدد این وقف آماده بهره‌برداری و راه‌اندازی شد.

او وقف‌های زیادی در استان اصفهان از خود به یادگار گذاشته است اما مهم‌ترین بخش از اموال حسنعلی پورپونه که وقف شده، ساختمانی ۱۴ واحدی در مشهد مقدس و در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در مراسم افتتاح بنیاد موقوفات پورپونه طی سخنانی ضمن قدردانی از حاج حسنعلی پورپونه، گفت: هیچ کار خیری به اندازه وقف ماندگار نیست.

حجت‌‌الاسلام و المسلمین حسین اژدری افزود: نکته جالب درباره اقدام جناب پورپونه این بود که تمام فرزندان ایشان در این امر خیر پدر را یاری کردند و همه موافق وقف کردن اموال حاج حسنعلی پورپونه بودند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وقف صدقه جاریه است، اظهار داشت: وقف یک چشمه جاری به سوی برزخ و قیامت است و آنچه برای واقف می‌ماند، باقیات صالحات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: وقف تا قیام قیامت باقی می‌ماند و برکاتش هم به واقف و هم به دیگران می‌رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اوقاف در حال احیای موقوفات است، بیان داشت: بسیاری از موقوفات تصرف شده و حتی سند هم برای آن اخذ شده است اما اوقاف تمام تلاش خود را برای احیای آنها انجام می‌دهد چرا که باید به نیت واقف عمل شود.

اژدری اضافه کرد: اگر موقوفات زنده شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه برطرف خواهد شد.

در پایان این مراسم، وقفنامه بنیاد موقوفات حسنعلی پورپونه توسط مدیرکل اوقاف استان و مسئولان حاضر امضا شد.