تصفیه خانه نجف آباد دو ماه دیگر افتتاح می شود
تصفیه خانه نجف آباد دو ماه دیگر افتتاح می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مورد تصفیه‌ خانه‌ها در استان، تصریح کرد: تصفیه فاضلاب نجف‌آباد از جمله طرح‌هایی بود که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت و با پیشرفتی ۹۸ درصدی، با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. […]

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مورد تصفیه‌ خانه‌ها در استان، تصریح کرد: تصفیه فاضلاب نجف‌آباد از جمله طرح‌هایی بود که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت و با پیشرفتی ۹۸ درصدی، با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: تصفیه خانه شهر داران نیز در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز، کار تصفیه را انجام می‌دهد.

امینی همچنین یادآور شد: اخیرا شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، قراردادی را با فولاد مبارکه به امضا رسانده است که طبق این قرارداد شرکت آب و فاضلاب موظف میشود در قبال اخذ ۱۲۰ میلیارد تومان از فولاد مبارکه، سبکه فاضلاب شهرهایی مانند سده، لنجان، ورنامخواست، زاینده رود، شهرستان مبارکه و کرکوند را اجرایی کرده و در مقابل، ۴۵۰ لیتر پساب فاضلاب به فولاد داده شود و با این اقدام دیکر فولاد مبارکه نیازی به برداشت آب از زاینده رود نخواهد داشت و این امر نزدیک به ۳ سال به طول خواهد انجامید.

وی با اشاره به اینکه این قرارداد ۳ هفته پیش منعقد گردیده،  افزود: طبق این قرارداد، شهرستان لنجان ۲۵۷ کیلومتر و شهرستان مبارکه ۲۲۴ کیلومتر لوله کشی خواهد شد.

امینی در پایان به تدابیری  که به منظور تامین آب شرب در تابستان در دستور کار قرار گرفته اشاره نمود و بیان داشت: آبفای استان اصفهان برای اینکه مردم در تابستان با افت فشار آب و بعضاً با قطعی آب مواجه نشوند اقدامات فرهنگی ، تبلیغی ، مدیریت فشار ، اخطار به مشترکین پر مصرف و جلوگیری و کشف انشعابات غیر مجاز را در دستور کار قرار داده است، امابا این وجود مصرف بهینه آب مهمترین مولفه غلبه بربحران کم آبی است.