افتتاح مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در نجف‌آباد
افتتاح مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در نجف‌آباد

[box type=”shadow” ]به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، دیروز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، برخی از مسئولان و جمعی از مربیان و قرآن پژوهان شهرستان نجف‌آباد مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم و مرکز مشاوره وقف در شهرستان نجف‌آباد افتتاح شد.[/box] ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد هرکدام یک وقف‌نامه رسمی است به گزارش […]

[box type=”shadow” ]به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، دیروز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، برخی از مسئولان و جمعی از مربیان و قرآن پژوهان شهرستان نجف‌آباد مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم و مرکز مشاوره وقف در شهرستان نجف‌آباد افتتاح شد.[/box]

۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد هرکدام یک وقف‌نامه رسمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، برخی از مسئولان و جمعی از مربیان و قرآن پژوهان شهرستان نجف‌آباد مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم و مرکز مشاوره وقف در شهرستان نجف‌آباد افتتاح شد.

این مرکز در کتابخانه و مجموعه فرهنگی مرحوم آیت‌الله حججی نجف‌آباد واقع در ابتدای خیابان منتظری شمالی توسط حجت‌الاسلام رضا حججی فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ احمد حججی با زیربنای ۵ هزار مترمربع در چهار طبقه احداث شده است.

در آیین افتتاح این مرکز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در سخنانی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان نجف‌آباد در امور قرآنی اظهار داشت: شهرستان نجف‌آباد از ظرفیت بسیار بالایی در مباحث قرآنی برخوردار است و قرآن پژوهان این شهرستان همیشه در سطح ملی و استانی زبانزد خاص و عام هستند.

 وی افزود: در راستای طرح ملی حفظ قرآن کریم حدود ۶۱ کلاس داریم، تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ نفر به مدت چهار سال حافظ قرآن شده‌اند و علاوه بر مرکز شهرستان نجف‌آباد کلاس‌هایی نیز در شهرهای یزدانشهر، دهق و علویجه برپاست.

حجت‌الاسلام اصغر توسلی اظهار امیدواری کرد: مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم شهرستان نجف‌آباد بتواند بیشتر از گذشته در زمینه ساماندهی کلاس‌های طرح ملی حفظ و سایر امور قرآنی برنامه‌ریزی کند.

* ۲۵۰۰ شهید نجف‌آباد هرکدام یک وقف‌نامه رسمی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این مراسم به پیش قدم بودن علما و روحانیون در خدمت به اسلام و قرآن اشاره کرد و گفت: علما همیشه نشان دادند که در خدمت به اسلام، قرآن و اهل بیت جلوتر از بقیه حرکت می‌کنند و همان‌طور که در خطابه‌ها و سخنرانی‌های خود مردم را به وقف دعوت می‌کنند در عمل نیز خودشان این موضوع را اثبات می‌کنند که می‌توان نمونه‌های زیادی برای آن مثال زد.

وی افزود: حوزه علمیه نجف و سایر حوزه‌های علمیه توسط بزرگانی چون مرحوم شیخ مفید، شیخ بهایی و آیت‌الله بروجردی وقف و بعدها منشأ خدمات بزرگی شد و انسان‌های بزرگواری در آن‌ها پرورش یافتند که خود در خدمت اسلام و قرآن بودند.

حجت‌الاسلام رضا صادقی ضمن قدردانی از مدیر مجتمع فرهنگی آیت‌الله حججی نجف‌آباد اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات موجود آماده کرد و مدیریت این مجموعه بزرگ همت والایی را می‌طلبد که حجت‌الاسلام حججی از خود نشان داد.

وی با اشاره به اینکه قرآن در جامعه اسلامی مظلوم واقع شده تصریح کرد: در استان وقف قرآنی خیلی کم است لذا شایسته است در نظامی که همه از قرآن دم می‌زنیم به این موضوع توجه بیشتری شود تا برای اداره کردن کلاس‌ها و جلسات قرآنی با مشکل مواجه نشویم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه اصفهان در ادامه با تبریک دهه فجر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس گفت: ساده زیستی، تواضع، علم، اجتهاد و درایت حضرت امام باید به‌عنوان الگویی برای همه خدمتگزاران باشد.

وی اضافه کرد: امام از دو موضوع نگران بود اول اینکه بین مردم اختلاف ایجاد شود و دوم اینکه طلبه‌ها از محور طلبگی خارج شوند که آماده کردن این مکان برای امور قرآنی و فرهنگی توسط حجت‌الاسلام حججی همان خارج نشدن از محور طلبگی است.

صادقی گفت: در قیامت چند چیز از انسان شکایت می‌کنند، یکی از آن‌ها مسجدی است که مردم از آن استفاده نکنند، عالمی که مردم از او استفاده نکنند و قرآنی که در طاقچه‌ها بماند و مردم از آن استفاده نکرده و به دستوراتش عمل نکنند، لذا قرآن همان‌طور که شافی هست شاکی نیز می‌تواند باشد.

وی از توجه مردم نجف‌آباد به امور وقف قدردانی کرد و اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ شهید نجف‌آباد هر کدام یک وقف نامه رسمی است که شما نجف‌آبادی‌ها به ثبت رسانده‌اید.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم نفرات برگزیده سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهرستان نجف‌آباد لوح‌های تقدیر خود را دریافت کردند.