پیامهای نوروزی مسئولین شهر نجف آباد
پیامهای نوروزی مسئولین شهر نجف آباد

۱- پیام نوروزی امام جمعه نجف آباد یامقلّب القلوب و الابصار یامدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال گردش ایام زمینه ای است برای رشد و تکامل جوامع انسانی و به همین خاطر است که در هنگام حلول سال جدید این دعای پرمعنا را می خوانند و از […]

۱- پیام نوروزی امام جمعه نجف آباد

یامقلّب القلوب و الابصار یامدبر اللیل و النهار یا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الى احسن الحال
گردش ایام زمینه ای است برای رشد و تکامل جوامع انسانی و به همین خاطر است که در هنگام حلول سال جدید این دعای پرمعنا را می خوانند و از خداوند متعال خواستار تحول و گشایش امور خود می شوند لذا طبیعی است که جامعه ما هم باید در راستای این خواسته و دعا حرکت کند .
در سال گذشته شهرستان نجف آباد به لطف خدا موفقیتهای ارزشمندی را پشت سر گذاشت و امیدواریم ان شاا… درسالی که پیش رو داریم گامهای مؤثر و ارزشمندتری را برداریم.
طبعاً سختی ها، مشکلات و ابتلاعات و امتحانات سخت برای انسانهای بزرگ و جوامع ارزشمند است، ما باید از این مشکلات و از این تهیدها به عنوان فرصت استفاده کنیم و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و احیاناً اجتماعی را به فرصت های ارزشمند مبدل کنیم. و نمونه ای از آن ایجاد همدلی، صفا و وحدت هر چه بیشتر برای گام برداشتن بسوی آینده ای روشن، نورانی و با موفقیت است .
سه نکته مهمی را که مقام معظم رهبری(مدظله) پیوسته بیان فرمودند و برآن پای فشرده اند عبارتند از:
نکته اول: تلاش برای اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی و پیاده کردن آن در عمل.
همه تلاش کنیم هم تولید گر خوبی باشیم و هم مصرف کننده درستی.
به لطف خدا برای حفظ محیط زیست و آب و خاک و هوای سالم و پرهیز از اسراف و تبذیر و تلاش برای ایجاد اشتغال و زدون مشکلات اقتصادی همه همت کنیم .
به اقتصاد درونی مان توجه کنیم مخصوصاً شهرستان شهید پرور نجف آباد که به لطف خدا صنعت گران، کشاورزان و هنرمندانش نشان داده اند با همت، در تولید داخلی و همچنین برای صادارت بسیار موفق بوده اند و خواهند بود.
ان شاا… در این راستا اولین گام برای موفقیت و برای مقابله با عوارضی چون اعتیاد، طلاق، آسیبهای اجتماعی، مهمترین راه این است که بحث اقتصاد مقاومتی را خوب فرهنگ سازی کنیم و به آن عمل کنیم.
نکته دوم: تلاش برای پیمودن گامهای قوی تری در رابطه با علوم و شتاب علمی کشور است.
که امید است به لطف خدا دانش آموزان، دانشجویان و حوزه های علمی در این رابطه گامهای قوی تر و مؤثرتری بردارند تا شاهد شکوفایی و پیشرفت علوم در زمینه های مختلف باشیم .
نکته سوم:که از مهمترین موارد است، مبحث فرهنگ است.
در بخش فرهنگ دینی و فرهنگ اسلامی ایرانی، باید تلاش بیشتری بکنیم و با تلاش مظاعف در راه زمینه سازی درخصوص اصلاح و درست کردن سبک زندگی اسلامی ایرانیمان حرکت نمائیم.
در رابطه با همدلی، وفاق، قانون مداری و روحیه ایثار و روحیه خدمت به دیگران نیز توصیه می نمایم در یک جامعه جامع اسلامی که همه خیر خواه یکدیگر هستیم، همه در رابطه معروف ها آمر به معروف و عامل به معروف در رابطه بدیها، زشتیها و منکرات هم تلاش کنیم که خودمان و خانواده هایمان بدور باشیم از بدی ها، زشتی ها و منکرات و هم ناهی از منکر و دور کننده دیگران از بدی ها باشیم.
باشد که ان شاا… سال ۱۳۹۵ برای کل جامعه ما، جوانان ما، خانواده های ما، سالی پر از وفاق، وفا، محبت و پیشرفت در همه عرصه ها باشد.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی
نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد

۲- پیام نوروزی فرماندار ویژه نجف آباد
یا مقلب القلوب و الابصار …
سال نو می شود و نوروز می آید که بگوید هیچ زمستانی ماندنی نیست و نباید هیچ وقت نا امید شویم و کسی را نا امید کنیم و اما در این رویش دوباره جایگاه ما به عنوان اشرف مخلوقات کجاست. ما باید با دیدن این تغییرات که نشان از قدرت لایزال الهی است یادمان باشد که پیام نوروز مهر و مهرورزی است. یادمان باشد که دیگران را دوست بداریم همانگونه که هستند، نه آنگونه که ما می خواهیم. یادمان باشد که با خود آشتی کنیم و مهربان باشیم چرا که اگر با خود مهربان بودیم با دیگران هم مهربان خواهیم بود. و یادمان باشد که ما تنها نیستیم و اجتماعی هستیم و باید به دیگران هم توجه کنیم.
حلول سال نو و بهار پر طراوت را که نشانه قدرت لایزال الهی است را به تمامی عزیزان خصوصا میهمانان نوروزی و پرسنل محترم اداراتی که در ایام نوروز جهت رفاه حال مردم مشغول خدمت هستند تبریک عرض نموده و مقدم میهمانان نوروزی را به شهرستان نجف آباد که مردم آن در علم و ایثار و پرچم داری جهاد فی سبیل ا… زبان زد عام و خاص می باشند گرامی می داریم.
امید آنکه در سال ۱۳۹۵ با یاری خداوند متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مد ظله) و با دعای خیر و حمایت های مردم شریف شاهد تحقق اهداف دولت تدبیر و امید، جناب آقای دکتر روحانی در خدمت به مردم و جامعه و رونق اقتصادی کشور باشیم.

سیروس محمودی
معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان نجف آباد

منبع خبر:news.najafabad.ir