تاریخچه بک خانقاه در نجف آباد
تاریخچه بک خانقاه در نجف آباد

کانال تلگرامی انتشارات مهر زهرا:بعد از پیروزی انقلاب، عناصر متعصب و برخی عوامل به رونق خانقاه واکنش نشان داده، درویش حشمت را دستگیر، تهدید و با تراشیدن نصف ریش، وی را تحقیر کردند. از او خواستند که خانقاه را تعطیل کند ولی حشمت قبول نکرد. بنابراین عواملی وارد عمل شده، مکان خانقاه را تخریب، آتش […]

کانال تلگرامی انتشارات مهر زهرا:بعد از پیروزی انقلاب، عناصر متعصب و برخی عوامل به رونق خانقاه واکنش نشان داده، درویش حشمت را دستگیر، تهدید و با تراشیدن نصف ریش، وی را تحقیر کردند. از او خواستند که خانقاه را تعطیل کند ولی حشمت قبول نکرد. بنابراین عواملی وارد عمل شده، مکان خانقاه را تخریب، آتش زده و کلیه اثاثیه و لوازمش را ضبط نمودند.

بعد از تخریب این مکان دیگر استفاده از آن نشد تا در سال های جنگ، تعدادی از آواره ها را در این مکان پناه دادند. بعداً نیز این مکان به مدت چند سال بدون استفاده باقی ماند.

مدتی بعد فرزندان منصورخان از دو نفر از اهالی محل خواستند تا اینجا را به مکان عبادی و فرهنگی تبدیل کنند. تعمیر و بازسازی این مکان شروع و به تدریج مراسم دعا، نماز و روضه در آنجا بر پا و در سال ۱۳۸۴ به عنوان مجموعه فرهنگی مذهبی خاتم الانبیاء شناخته شد.

در سال ۱۳۸۷ نیز پسر منصور خان به طور رسمی وکالت داد که مکان یاد شده به نام خاتم الانبیا ثبت گردد. این مجموعه در بلوار ورودی اصلی ویلاشهر واقع شده است.

برگرفته از کتاب «مقدمه ای بر تاریخ و فرهنگ نجف آباد» نوشته فضل الله خلیلی، کاری از انتشارات مهر زهرا (س)