بیکاری ۱۴/۵ درصدی در نجف آباد
بیکاری ۱۴/۵ درصدی در نجف آباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: در سال ۹۵ نرخ بیکاری در شهرستان ۱۴.۵۴ درصد بود که با شاخص استان برابری می‌کند. محمد مغزی در ادامه تصریح کرد: طی تحقیقات پیرامون علل بیکاری، غیر از پارامتر رکود، عواملی هم چون عدم تناسب […]

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان با اشاره به نرخ بیکاری در شهرستان نجف‌آباد اظهار کرد: در سال ۹۵ نرخ بیکاری در شهرستان ۱۴.۵۴ درصد بود که با شاخص استان برابری می‌کند.

محمد مغزی در ادامه تصریح کرد: طی تحقیقات پیرامون علل بیکاری، غیر از پارامتر رکود، عواملی هم چون عدم تناسب مهارت‌های مورد نیاز بازار کار با جویندگان کار، تغییر مسیر جویندگان کار از شغل‌های پایدار به سمت کاذب و غیرپایدار، اشباع بودن بعضی رشته‌های تحصیلی و عدم مهارت موجود در بازار کار از دیگر علل بیکاری در شهرستان است.

مغزی با اشاره به وجود ۱۱ منطقه و ناحیه صنعتی در شهرستان نجف‌آباد درباره کارگران بیمه‌شده این مناطق گفت: کارگرانی که در سامانه بیمه ثبت‌نام کرده‌اند، حدود ۵۹ هزار و ۴۴۷ نفر هستند که از این تعداد  هزار و ۸۹۱ نفر با ثبت‌نام در سامانه مقرری بیکاری دریافت می‌کنند.

وی درباره وضعیت دو کارخانه کاشی نیلو و اصفهان و کارگران این دو کارخانه گفت: تمام تلاش مسؤولان استان و شهرستان درباره این دو کارخانه راه‌اندازی دوباره آن است و سعی شده که کارگران این دو کارخانه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند که حدود ۳۰۰ نفر تاکنون درخواست بیمه بیکاری داده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نجف‌آباد، درباره وضعیت مشاغل خانگی در سال گذشته نیز افزود: در بخش مشاغل خانگی در سال ۹۴، اعتباری بالغ بر  یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به شهرستان تعلق گرفت که در سال ۹۵ محقق شد و حدود ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم در زمینه مشاغل خانگی اشتغال‌زایی ایجاد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان از میان ۳۰۶ عنوان مشاغل مصوب ستاد مشاغل خانگی کشور، بیشترین متقاضیان در زمینه صنایع‌دستی و کشاورزی و خیاطی ثبت‌نام کرده بودند که بالای ۵۰۰ نفر در سال گذشته در زمینه مشاغل خانگی متقاضی داشتیم که اولویت این منابع با طرح ها و فعالیت‌های گروهی و پشتیبان است که سقف افراد جذب به کار، ۱۵ نفر است.

مغزی از رشد منفی اعتبارات حمایتی در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به تصمیمات کشوری و استانی، در سال جاری تنها به ۱۰۵ نفر از متقاضیان وام اشتغال خانگی تعلق خواهد گرفت که مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان اعتبارات به مشاغل خانگی در سال جاری تعلق گرفته که هنوز به بانک‌ها ابلاغ نشده است.

وی درباره میزان تعهد اشتغال در شهرستان در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعهد ایجاد اشتغال در شهرستان ۵ هزار و ۵۶۰ نفر بوده است که از این تعداد ۴ هزار و ۸۳۲ نفر توسط واحدهای اقتصادی و صنعتی محقق گردید که به دلیل ضعیف بودن منابع حمایتی، یک برابر و نیم رشد نسبت به سال گذشته در میزان تعهد اشتغال در شهرستان وجود داشته است