دیدار مدیر کل اوقاف استان با فرماندار نجف آباد
دیدار مدیر کل اوقاف استان با فرماندار نجف آباد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن مجید یکی از بزرگترین معضلات جامعه محسوب می شود ،گفت: دولت برای رفع مهجوریت قرآن تلاش کند. به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی افزود: متاسفانه هیچ موقوفه ای در زمینه […]

اصفهان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه مهجوریت قرآن مجید یکی از بزرگترین معضلات جامعه محسوب می شود ،گفت: دولت برای رفع مهجوریت قرآن تلاش کند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام رضا صادقی افزود: متاسفانه هیچ موقوفه ای در زمینه های قرآن، آموزش و تامین امکانات لازم قرآنی نداریم و باید دولت برای حل این مشکل با اوقاف همکاری کند.

وی در طرح نظارت تخصصی بر عملکرد اداره اوقاف نجف آباد به بررسی مشکلات شهرستان و بیان راه حل پرداخت.

وی با بیان اینکه نمی توان موقوفه ای را از حالت وقفیت خارج کرد، افزود: طبق قانون و حکم شرعی، هیچ موقوفه ای نمی تواند از حالت وقفیت خارج شده و برای آن سندی اخذ گردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: منطقه حصه در اصفهان زمین های وقفی محمدحسین خان از سنه ۱۲۲۳ هجری قمری است و وضعیتی مشابه یزدان شهر نجف آباد را داشت.

وی اظهار کرد: براساس مجوز اخذ شده از سازمان مقرر شد از اهالی این منطقه پذیره گرفته نشود و حق تملک اعیان آن به مردم داده شود.

صادقی گفت: اکنون با اجرایی شدن این طرح در منطقه یزدآباد نیز می توان بخش عمده ای از مشکلات اهالی آن را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: ادارات و ارگان های دولتی بایستی در راستای اخذ اسناد موقوفه با اوقاف همکاری کنند تا از تصرف موقوفات توسط متصرفین جلوگیری به عمل آید.

صادقی از فرماندار شهرستان نجف آباد درخواست کرد در راستای اختصاص اعتبار ویژه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در سال آینده تلاش کند تا موجبات تشویق مربیان برای گام نهادن به این عرصه فراهم شود.

فرماندار شهرستان نجف آباد نیز به بیان مشکلات موجود در این شهرستان پرداخت و گفت: یکی از بارزترین مشکلات نجف آباد، زمین های یزدان شهر است.

محمودی تصریح کرد: نزدیک ۵۰ سال پیش افرادی از نقاط مختلف به این منطقه مهاجرت و ناخواسته مبادرت به خرید زمین های موقوفه این منطقه کردند.

وی ادامه داد: مردم این منطقه توان اقتصادی کمی دارند و تاکنون نتوانسته اند مشکلات خود را حل کنند.

وی افزود: شاید بتوان با تبدیل به احسن نمودن این زمین ها مشکلات موجود را حل کرد و اهالی این روستا به حقوق خود دست یابند.

فرماندار شهرستان نجف آباد تاکید کرد: بخشی از زمین های این منطقه تحت نظارت دولت بود و توانستیم با اجرای طرح مسکن محرومین برخی از مشکلات اهالی را برطرف کنیم.

همچنین مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به مناسبت گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی و شهیدان انقلاب با جانبازان هشت سال دفاع مقدس در آسایشگاه شهید مطهری اصفهان دیدار کرد.