نجف آباد اولین  سالگرد نبود بی بی قصه های مجید را گرامی داشت
نجف آباد اولین  سالگرد نبود بی بی قصه های مجید را گرامی داشت

یک سال از فوت پروین دخت یزدانیان معروف به مادر بزرگ «قصه‌های مجید» و بی‌بی کودکان دهه ۷۰ گذشت. به گزارش نیک نیوز، روزی که گذشت نخستین سالگرد پروین‌دخت یزدانیان یا همان بی‌بی مشهور قصه‌های مجید بود، بی‌بی قصه‌هایی که هنوز یاد و خاطره وی در ذهن کودکان و نوجوانان دهه ۷۰ ماندگار است. وی […]

یک سال از فوت پروین دخت یزدانیان معروف به مادر بزرگ «قصه‌های مجید» و بی‌بی کودکان دهه ۷۰ گذشت.
به گزارش نیک نیوز، روزی که گذشت نخستین سالگرد پروین‌دخت یزدانیان یا همان بی‌بی مشهور قصه‌های مجید بود، بی‌بی قصه‌هایی که هنوز یاد و خاطره وی در ذهن کودکان و نوجوانان دهه ۷۰ ماندگار است.

وی مادر کیومرث و منوچهر پوراحمد کارگردان و نویسنده نام آشنای سینما و تلویزیون است، در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد.

یزدانیان که چند سالی بود بر اثر بیماری و کهولت سن در بستر بیماری بود، توسط دخترش پرستاری می‌شد. وی سال گذشته در سن ۸۹ سالگی در نجف آباد اصفهان دار فانی را وداع گفت.

حضور یزدانیان مقابل دوربین از سال ۱۳۷۰ با مجموعه «قصه‌های مجید» آغاز شد و ایفای نقشش در سینما از سال ۱۳۷۱ با «صبح روز بعد» و «شرم» ادامه یافت که کارگردانی این سه فیلم را پسر وی بر عهده داشت.

وی در فعالیت کوتاه مدت خود در سینما، حضور در فیلم‌های «نان و شعر» (۱۳۷۲)، «خواهران غریب»(۱۳۷۴) و «شب یلدا»(۱۳۷۹) را به کارگردانی فرزندش کیومرث پور احمد و ایفای نقش در فیلم مهریه بی‌بی(۱۳۷۳) ساخته اصغر هاشمی تجربه کرد.

همزمان با لحظه سال تحویل نیز عده ای از مردم نجف آباد در کنار کیومرث پور احمد و دیگر اعضای خانواده بی بی بر سرمزارش حاضر شدند و یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشتند