آزاد نجف آباد هنوز آزاد نشده است
آزاد نجف آباد هنوز آزاد نشده است

 ایرنا: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد خبر از مستقل شدن این دانشگاه داده در حالیکه به گفته دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هنوز این موضوع بطور رسمی ابلاغ نشده است. تیر امسال خبری با عنوان « واحد نجف آباد بعنوان واحد جامع مستقل شناخته شد » در پایگاه اینترنتی دانشگاه آزاد […]

 ایرنا: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد خبر از مستقل شدن این دانشگاه داده در حالیکه به گفته دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هنوز این موضوع بطور رسمی ابلاغ نشده است.

تیر امسال خبری با عنوان « واحد نجف آباد بعنوان واحد جامع مستقل شناخته شد » در پایگاه اینترنتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد منتشر شد.

در این خبر آمده است که دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با توجه به حائز شرایط بودن از نظر استانداردها در نخستین نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی استانها بعنوان واحد جامع مستقل شناخته شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد درباره این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: واحد دانشگاهی نجف آباد به همراه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد تهران بعنوان واحد جامع مستقل اعلام شد.

دکتر سیدمحمد امیری با بیان اینکه واحد جامع مستقل، اختیارات بیشتری دارد و مستقیم با سازمان مرکزی و رییس دانشگاه آ زاد اسلامی کار می کند افزود: این واحدها تابع دانشگاه استان نیستند و ساختار تشکیلاتی دارند که بزودی اعلام می شود.

وی برخی از شاخصه های مستقل بودن را قرار داشتن در زمره ۱۰ واحد برتر دانشگاه آزاد در برون داد علمی، تعداد هیات علمی بالای ۶۰۰ نفر و داشتن ۱۰ دانشکده مصوب عنوان کرد.

به گفته امیری، دانشگاه آزاد نجف آباد هم اکنون رتبه دو هزار را در دانشگاه های جهان دارد و تلاش می شود که تا سه سال آینده رتبه این واحد به زیر ۵۰۰ در بین دانشگاه های جهان برسد.

با وجود اظهارات رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تاکید دارد که این موضوع تاکنون بطور رسمی به این هیات ابلاغ نشده است.

دکتر احمدعلی فروغی ابری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: هنوز حکمی در این زمینه صادر نشده و بر این اساس نمی توان دانشگاه نجف آباد را واحد مستقل خواند.

وی با بیان اینکه لازم است فرایند مستقل شدن واحدهای دانشگاهی بطور قانونی طی و شاخصه های آن بطور کامل بررسی شود افزود: اگر حکم رسمی برای دانشگاه نجف آباد صادر شود این دانشگاه نخستین واحد مستقل در استان اصفهان خواهد بود.

فروغی تاکید کرد: اکنون ۲۷ واحد دانشگاه آزاد بطور متحد زیر نظر هیات امنای دانشگاه آزاد استان اصفهان فعال است.

دانشگاههای آزاد کشور از دو سال گذشته با تجمیع برخی واحدها و حذف منطقه بندی بصورت هیات امنایی استانی اداره می شوند.

در میان واحدهای دانشگاه آزاد استان اصفهان، دو دانشگاه خوراسگان و نجف آباد بعنوان بزرگترین واحدها با بیش از ۲۰ هزار دانشجو فعالیت دارند.

دانشگاه آزاد خوراسگان تاکنون برای مستقل شدن درخواستی ارائه نکرده است.