آقایان! مشکل فرهنگی با باتوم حل نمی شود!
آقایان! مشکل فرهنگی با باتوم حل نمی شود!
مشکل بدتر این است که برخی از همین دستگاه ها، دستِ پیش گرفته اند و در بستر ابزارهای مختلفی که از محل بودجه بیت المال به دست آورده اند، از سرِ جهلِ و کوته بینی، راه حل هایی برای حل این مشکل ارائه می دهند که فقط وضعیت را بدتر خواهد کرد.

آقایان! مشکل فرهنگی با باتوم حل نمی شود!

«در رأس نقشه‌های بدخواهان، تبلیغات و به قول خودشان پروپاگاندا است که علاج آن، تبیین صحیح حقایق از زبانهای مختلف و با ابتکار و نوآوری است چرا که راه برطرف کردن وسوسه تبلیغاتیِ اثرگذار بر ذهن جوان و نوجوان باتوم نیست بلکه تبیین و روشنگری است.» (رهبر انقلاب، ۱۹ دی ۱۴۰۱، دیدار با مردم قم)

«به جای پرخاش و کنار زدن آنها با پدری و الفت با آنان‏‎ ‎‏برخورد کنید. اگر قبول هم نکردند، مأیوس نشوید. در غیراین صورت خدای ناکرده به‏‎ ‎‏دام لیبرالها و ملیگراها و یا چپ و منافقین می افتند؛ و گناه این کمتر از التقاط نیست. وقتی‏‎ ‎‏ما می توانیم به آیندۀ کشور و آینده سازان امیدوار شویم که به آنان در مسائل گوناگون بها‏‎ ‎‏دهیم، و از اشتباهات و خطاهای کوچک آنان بگذریم، و به همۀ شیوه ها و اصولی که‏‎ ‎‏منتهی به تعلیم و تربیت صحیح آنان می شود احاطه داشته باشیم.» (پیام امام خمینی به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸، ۲۹ تیر۶۷)

در سال های اخیر به دلایل مختلف که مهم ترین آن ها را باید کم کاری و سوء مدیریت دستگاه های دولتی، شبه دولتی و خصولتی متولی عرصه فرهنگ دانست، جامعه ایران درگیر معضلات فرهنگی و اجتماعی مختلف از جمله کم حجابی یا بی حجابی شده که همه باید راجع به آن نگران باشیم ولی مشکل بدتر این است که برخی از همین دستگاه ها، دستِ پیش گرفته اند و در بستر ابزارهای مختلفی که از محل بودجه بیت المال به دست آورده اند، از سرِ جهلِ و کوته بینی، راه حل هایی برای حل این مشکل ارائه می دهند که فقط وضعیت را بدتر خواهد کرد.

به عنوان نمونه پیشنهاد می دهند و تشویق و تهییج می کنند که مردم فلان تجمع را برگزار کنند یا فلان مجموعه که بی حجاب ها داخلش تردد داشته اند، با حکم قضایی بسته شود. این که دستگاه های متولی با این گونه اظهار نظرها که مصداق «تشویش اذهان عمومی» است، برخوردی دارند یا نه، یک بحث است و این که این غافلان و جاهلان هر روز دامنه چنین تبلیغاتی را تشدید می کنند، یک بحث دیگر. که البته روند فعلی به خوبی نشان می دهد که صاحبان این بلندگوهای به ظاهر خصوصی ولی در اصل دولتی، پشت شان به جایی محکم، گرم است که اگر نبود…

آقایان! حواس تان هست که از کلام تان، بوی دوقطبی شدن جامعه می آید؟! چرا و به چه استناد شرعی و عقلی، به راحتی مردم را به «انقلابی» و «ضد انقلابی» تقسیم می کنید؟! آیا صرفِ «کم حجاب» یا حتی «بی حجاب» بودن، ملاک مناسبی است که به کسی برچسب ضدانقلابی بزنید؟!

مگر شما صحبت های حاج قاسم و رهبری در خصوص این قشر را فراموش کرده اید؟! بیشتر این افراد، بر اثر اعمال و رفتار تند و بی منطق امثال شما و از روی لج بازی به این وادی افتاده اند. اکثر قریب به اتفاق کسانی که درگیر معضلات اجتماعی شده اند، سرشت و قلبی به مراتب پاک تر از ما مدعیان انقلاب و نظام دارند.

بدانید که مشکلات فرهنگی، راه حل هایی فرهنگی می خواهد و  اگر واقعا می خواهید مطالبه گری داشته باشید، اول یک جوال دوز به خودتان و دستگاه حامی تان بزنید و بعد به سراغ سایر دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگ بروید که چه کرده اید که این شده؟!

ما هم نگران و دل خونیم که جوانان و نوجوانان دسته گل جامعه مان، در این جنگ تمام عیار، بی دفاع و مظلوم رها شده اند و بسیاری شان، زخم های سطحی یا عمیق برداشته اند. ولی همان قدر هم دل خون می شویم از راه حل های عده ای کوته فکر و همیشه مدعی که خودشان در ظهور این وضعیت سهمی قابل توجه دارند و هنوز هم نتوانسته اند به معنای واقعی کلمه، در مسیر اجرای تاکیدات و دستورات و خواهش های فرهنگی و اجتماعی رهبر مظلوم مان، گام های موثری بردارند.

بد حجاب

آقایان! مشکل فرهنگی با باتوم حل نمی شود!