ابوترابی: اصلاح سبک زندگی سنگ بنای تمدن‌سازی است
ابوترابی: اصلاح سبک زندگی سنگ بنای تمدن‌سازی است

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی زیربنا برای رسیدن به تمدن سازی ایرانی و اسلامی است. ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبحث اصلاح سبک زندگی را مطرح کردند در مورد سبک زندگی ایرانی و […]

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی زیربنا برای رسیدن به تمدن سازی ایرانی و اسلامی است.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سال گذشته مبحث اصلاح سبک زندگی را مطرح کردند در مورد سبک زندگی ایرانی و اسلامی و لزوم اصلاح سبک زندگی اظهار کرد: صحبت‌های رهبر معظم انقلاب عمیق و اساسی برای تمدن سازی است.

وی با بیان اینکه هر تمدنی دارای سبک خاصی بوده و تمدن اسلامی و ایرانی سبک زندگی اسلامی و ایرانی را می‌طلبد، افزود: تمدن‌های مختلف بشری سبک خود را داشته و ایران پیش از اسلام نیز تمدن ایران و سبک خاص خود را داشت.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اعتقاد بر اینکه اکنون پس از اسلام باید بستر ایجاد تمدن را مهیا کنیم، تصریح کرد: ایجاد تمدن ایرانی و اسلامی زیرساخت‌هایی را می‌طلبد که باید در این زمینه اصلاح سبک زندگی را در همه ابعاد اجرا کنیم.

وی با توجه به اینکه افق دید رهبر معظم انقلاب برای ایجاد یک تمدن ایرانی است و در این زمینه باید زیرساخت‌های بلندمدت آن فراهم شود، راجع به دلایل مغفول ماندن اصلاح سبک زندگی در این مدت ادامه داد: این مبحث باید به صورت مدام از سوی خواص جامعه مطرح بشود.

ابوترابی با تأکید بر اینکه اگر این مسئله به صورت مداوم مطرح شود به یک نیاز برای جامعه تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مرحله رهبر معظم انقلاب با توجه به تمدن‌هایی که در شرق یا غرب ایجاد شده است که باید برای رسیدن به آن این مسئله همواره از سوی خواص مطرح شود که این کار باید با حوصله و رعایت جوانب انجام شود.

وی با بیان اینکه پس از ایجاد نیاز برای جامعه باید دانشگاهیان و حوزویان بر روی آن مطالعات انجام داده و پس از آن در اختیار مردم قرار گیرد، اضافه کرد: متأسفانه در همان مرحله نخست و تأکید خواص بر اصلاح سبک زندگی این مسئله مورد غفلت قرار گرفت.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل مورد غفلت واقع شدن این مبحث از سوی خواص گفت: متأسفانه هنوز خواص ما به این باور نرسیده‌اند که از ظرفیت ایجاد یک تمدن جدید ایرانی و اسلامی برخوردار هستیم.