اجرای سرود ملی قدیم ایران در نجف‌آباد در سال۶۶+فیلم
اجرای سرود ملی قدیم ایران در نجف‌آباد در سال۶۶+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که تابستان66 در فضای بین ساختمان‌های مجموعه جهادسازندگی نجف‌آباد ضبط شده، بخش آغازین مراسم گرامیداشت شهدای دفاع‌مقدس، همراه با اجرای سرود ملی قدیمی ایران توسط یک گروه دانش‌آموزی، نشان داده می‌شود.

اجرای سرود ملی قدیم ایران در نجف‌آباد در سال۶۶+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که تابستان۶۶(یا۶۵) و به احتمال زیاد در فضای بین ساختمان‌های مجموعه جهادسازندگی نجف‌آباد ضبط شده، بخش آغازین مراسم گرامیداشت شهدای دفاع‌مقدس، همراه با اجرای سرود ملی قدیمی ایران توسط یک گروه دانش‌آموزی، نشان داده می‌شود.
در شروع این فیلم که توسط مرحوم محمود اصفهانی (باهنر) ضبط شده، شخصی میان‌سال، آیاتی از قرآن را قرائت کرده و در ادامه گروه سرود، سرود ملی را که با عبارت «شد جمهوری اسلامی ایران به پا» آغاز می‌شود را اجرا می‌کنند.
«پاینده بادا ایران»، اولین سرود ملی رسمی جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ، براساس شعری از ابوالقاسم حالت و موسیقی محمد بیگلری پور ساخته شد و در فاصله سال‌های ۵۸ تا ۷۱ مورد استفاده قرار گرفت.
از شکل و شمایل ساختمان‌های اطراف، می‌شود حس زد این برنامه در محل فعلی اداره جهاد کشاورزی نجف‌آباد در خیابان امام‌خمینی و نزدیک به میدان موسوم به جهاد برگزار شده.
حاضرین در این برنامه که در سنین مختلف و در دو بخش مردانه و زنانه نشسته‌اند، از اقشار مختلف مردم و به ویژه خانواده شهدای دوران دفاع‌مقدس و شهدای جهادسازندگی نجف‌آباد هستند و در ادامه این برنامه، مرحوم آیت‌الله حاج‌شیخ عباس ایزدی امام‌جمعه وقت نجف‌آباد نیز در این جلسه سخنرانی می‌کند.

تصاویر،  تزیینی هستند.

 

 

اجرای سرود ملی قدیم ایران در نجف‌آباد در سال۶۶+فیلم