اسفندماه امسال نجف‌آباد میزبان نشست ملی کتابخوان است
اسفندماه امسال نجف‌آباد میزبان نشست ملی کتابخوان است

امیر هلاکویی معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان  دیشب در حاشیه نخستین نشست «کتابخوان» شهرستان نجف‌آباد  اظهار کرد: یکی از سؤالاتی که از دیر باز حتی از دوران یونان باستان وجود داشته این سوال است که ما چه کتابی بخوانیم؟ در همین راستا بنا بر سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان […]

امیر هلاکویی معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان  دیشب در حاشیه نخستین نشست «کتابخوان» شهرستان نجف‌آباد  اظهار کرد: یکی از سؤالاتی که از دیر باز حتی از دوران یونان باستان وجود داشته این سوال است که ما چه کتابی بخوانیم؟ در همین راستا بنا بر سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان نشست‌هایی را با عنوان «کتاب خوان» طرح‌ریزی کرد.

وی افزود: کتابخوان عنوان نشست‌هایی است که به منظور اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم با ایجاد فضایی صمیمی تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را به سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی منتقل شود.

هلاکویی گفت: در راستای سیاست نیازسنجی ذائقه مطالعاتی و بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، افق اینگونه نشست‌ها توسعه رفتار مدنی رشد یافته و رشد دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور دست و نیز جمع‌های کوچک خانوادگی است، تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه منجر شود.

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی اصفهان با اشاره به استقبال بی نظیر مردم شهرستان نجف‌آباد از نخستین نشست کتابخوان خاطر نشان کرد: نجف‌آباد با آمار بالای ۷۰۰ نفر نویسنده یکی از شهرستان‌های پیشرو در فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که وجود چنین آمار قابل توجهی از نویسندگان مطرح کشوری در این شهرستان می‌طلبد تا نشست ملی کتابخوان با حضور مسئولین، نویسندگان و فرهیختگان کشوری در نجف‌آباد برگزار شود.

وی در پایان افزود: در اسفند ماه سال جاری ما شاهد برگزاری نشست ملی کتابخوان در نجف‌آباد خواهیم بود.

منبع:فارس