افطاری کادر فرماندهی لشکر۸ در سال۷۸+فیلم
افطاری کادر فرماندهی لشکر۸ در سال۷۸+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که دی78 در مجموعه تفریحی واقع در پادگان آموزشی101 انبیاء نجف‌آباد برگزار شده، بخشی از مراسم افطاری و دورهمی کادر فرماندهی لشکر8نجف‌اشرف در زمان فرماندهی محمد پاکپور نشان داده می‌شود.

افطاری کادر فرماندهی لشکر۸ در سال۷۸+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که به احتمال زیاد در دی۷۸ هم‌زمان با ایام ماه مبارک رمضان در مجموعه تفریحی واقع در پادگان آموزشی۱۰۱ انبیاء نجف‌آباد (موسوم به دره ابوجن) در کوه‌های شمالی این شهر برگزار شده، بخشی از مراسم افطاری و دورهمی کادر فرماندهی لشکر۸نجف‌اشرف در زمان فرماندهی محمد پاکپور نشان داده می‌شود.

این فیلم، با آماده شدن حاضرین برای اقامۀ نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت مرتضی بختیاری شروع شده و در ادامه، محمدمهدی فروغی اذان گفته و هاشم کیماسی اقامه می‌گوید. بعد از اتمام نماز هم، دوربین برای لحظاتی روی چهره فضل‌الله نجفیان مسئول وقت پادگان آموزشی انبیاء متمرکز می‌شود.

این برنامه این برنامه که هدف اصلی آن همروایی خاطرات دوران دفاع مقدس است، با افطار حاضرین در داخل سالن این مجموعه و ادامه پذیرایی، هم‌زمان با گفت و شنود حاضرین ادامه پیدا می‌کند.

در بخش‌هایی از فیلم، عوامل تدوین فیلم تلاش کرده‌اند با تلفیق تصاویر حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب با تصاویر حاضرین، حالتی هنری به فیلم بدهند.

در این مقطع از فیلم، محمد پاکپور در کنار فضل‌الله نجفیان و حیدرعلی رحمتی‌ها، برای لحظاتی در حال دیدن آلبومی دیده می‌شود که به احتمال زیاد تصاویر مربوط به فعالیت‌های پادگان انبیاء و رزمندگان لشکر در دوران دفاع‌مقدس، در آن وجود دارد.

در این برنامه که با حضور پسران خردسال برخی پاسداران لشکر و تعدادی از نیروهای جوان این یگان مانند محسن امینی همراه است، از حوالی دقیقه۲۸، غلامعلی شریف‌دوست شروع به بیان برخی خاطرات طنز خود می‌کند که این رویه در دقایق پایانی فیلم هم تکرار می‌شود.

در مجموع در این فیلم، تعدادی از پاسداران و رزمندگان لشکر۸نجف‌اشرف دیده می‌شوند که در ادامه، اسامی چهره‌هایی که تاکنون شناسایی کرده‌ایم، بیان خواهد شد:

عباس حسناتی، مسعود پورقاسمیان، حسین عابدینی، حسن سالمی، محمدرضا جلالی، عبدالله پورشبان، سیدناصر حسینی، مسعود زواران حسینی، عبدالمحمود عابدینی، محمدرضا ایزدپرست، عباس داوری، علی احمدپور، حسینعلی مصطفایی، محمدتقی امینی، اصغر پورشبانان، محسن فنایی، مرتضی کاظمی (نیروی پدافند)، مهدی کلیشادی، محمد نیکفر، محمدحسن زمانی، محمدعلی نعمتی، یدالله اشرفی، علیرضا اسدی، غلامرضا میرزایی، حسن خانیان و سیدمحمد کافی‌موسوی.

تصاویر، تزیینی هستند.

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

رزمندگان لشکر ۸ نجف اشرف در دفاع مقدس

 

افطاری کادر فرماندهی لشکر۸ در سال۷۸+فیلم