هم اندیشی  حوزه علمیه و دبیرستان های نجف آباد
هم اندیشی  حوزه علمیه و دبیرستان های نجف آباد

به همت حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد و همزمان با آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران، نشست مشترکی میان مدیران دبیرستان های شهرستان و مدیران حوزه های علمیه نجف آباد برگزار شد. عصر دیروز همزمان با آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران، نشست توجیهی جذب و پذیرش حوزه های علمیه خواهران با حضور […]

به همت حوزه های علمیه شهرستان نجف آباد و همزمان با آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران، نشست مشترکی میان مدیران دبیرستان های شهرستان و مدیران حوزه های علمیه نجف آباد برگزار شد.

عصر دیروز همزمان با آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران، نشست توجیهی جذب و پذیرش حوزه های علمیه خواهران با حضور مدیران مقطع متوسطه و مدیران حوزه های علمیه خواهران شهرستان نجف آباد برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی حوزه علمیه زهرائیه برپا شد، مدیران به تبادل نظر در جهت جذب هر چه بیشتر دانش آموزان مقطع متوسطه در حوزه های علمیه و هم آشنایی هرچه بیشتر با فضای آموزشی حوزه پرداختند.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در این نشست با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه گفت: جملات حضرت زهرا همه ریشه ای و در واقع ملاک و قانون جامعه است و هر کلامش نشانی از سبک زندگی را نشان می دهد.

وی با بیان روایتی از حضرت زهرا افزود: حضرت در کلامی ملاک و میزان سعادتمند را این گونه معرفی می کند که حقیقت سعادت و سعادتمندی دنیا و آخرت تنها حب علی در زمان حیات و شهادت تا قیامت است و اگر میزان و صراطی در دنیا وجود داشته باشد، حب اهل بیت و به دنبال آن پیروی و شیعه واقعی شدن است که باید در تمام مراحل تربیت به آن توجه کرد.

ملاک و میزان قانون جامعه، کلام اهل بیت است

حجت الاسلام حسناتی در اهمیت برگزاری این گونه نشست ها و تعامل ها میان نهادهای فرهنگی جامعه، تأکید کرد: در سایه این گونه تعامل ها و در سایه آراء و اندیشه های مختلف، علم رشد می کند و راه حق نمایان و گرد و غبار غفلت از بین می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دورانی که دشمنان برای نابودی فرهنگ ناب اسلامی با هم این گونه متحد می شوند که گروه داعش که داعیه دار اسلام و توحید است با اسرائیل که دشمن اول مسلمانان است بر ضد فرهنگ اسلامی هم پیمان می شود، چرا مجموعه های فرهنگی جامعه نباید به چنین اتحادی برسند که این اتحادها سیلی محکمی بر دهان دشمنان است.

هدف اصلی دشمنان نابودی فرهنگ ناب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با اشاره به این که خداوند در قرآن فرعونیان را حاکم بر جهالت مردم معرفی می کند، بیان کرد: هر چه جهالت در جوامع گسترش یابد، سیطره و امنیت ظالمان برای هجوم بیشتر خواهد شد و هر چه بیشتر گسترش یابد، آنها در تنگنا قرار می گیرند، و امروز به برکت این انقلاب، در عرصه های مختلف علمی نشاط در جامعه حاکم است.

وی با اشاره به اهمیت بحث تحصیل در حوزه های علمیه و ویژگی های بارز حوزه نسبت به دیگر مراکز آموزشی افزود: یکی از علومی که بیشترین تأثیر را در وجود انسان به تنهایی و در جهت رشد جامعه خواهد داشت و با فطریات انسان سازگاری دارد، علوم اسلامی است که بر خلاف بسیاری از علوم برای تک تک افراد مفید است و با وجود مظلومیت این علوم، به لطف خدا بعد از انقلاب گسترش یافته است.

همدلی حوزه و آموزش و پرورش سیلی بر دهان دشمنان است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به گسترش حوزه های علمیه خواهران بعد از انقلاب و اهمیت حضور بانوان در این عرصه گفت: مهم ترین تأثیر این علوم در زندگی فردی بانوان است به ویژه در مباحث اخلاقی و تربیتی که هسته اصلی خانواده هستند و حتی یک سال حضور بانوان در این عرصه آموزشی بسیاری از مبانی دینی آشنا خواهند شد.

وی در ادامه با بیان روایتی از حضرت فاطمه که فرمودند، عاقبت بخیری زن در این است که نه او مردی را بیند و نه مردی او را، افزود: یکی از برداشت هایی که از این حدیث می شود، تخصص زنان در تمام رشته هایی است که به نوعی به قشر بانوان مربوط می شود و در این زمینه ها صاحب تخصص شوند و به عبارتی جامعه اسلامی در این موارد به خودکفایی برسد.

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: حضور بانوان در جامعه به این معنا نیست که وظیفه اصلی خود که نقش تربیتی در نظام خانواده است را فراموش کنند و دراین زمینه اسلام چنان ارزشی به زنان داده است که در علم آموزی تنها مختص به مردان نیست.

وی در پایان با اشاره به اهمیت بحث مشورت در تعیین سرنوشت جوانان گفت: گاهی تشویق ها و مشورت ها مسیر یک جوان را تغییر می دهد و این بزرگ ترین مسؤولیت شما متولیان فرهنگی و آموزشی کشور است که در شرایط کنون هدف اصلی دشمنان مهمترین سرمایه این کشور یعنی نسل جوان است.

منبع:رسا نیوز