اولین همایش شعر آئینی در نجف آباد برگزار می شود
اولین همایش شعر آئینی در نجف آباد برگزار می شود

اقبال صالحی روز شنبه با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: این همایش با حضور مقامهای استانی و چهره های فرهنگی و شعرای آئینی شهرستانهای استان اصفهان و شاعران برتر کشور از جمله شاعر برتر کشور استاد محمدعلی بهمنی برگزار می شود. وی با بیان اینکه برگزاری این همایش در راستای سیاست های فرهنگی وزارت […]

اقبال صالحی روز شنبه با اعلام این مطلب به ایرنا گفت: این همایش با حضور مقامهای استانی و چهره های فرهنگی و شعرای آئینی شهرستانهای استان اصفهان و شاعران برتر کشور از جمله شاعر برتر کشور استاد محمدعلی بهمنی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه برگزاری این همایش در راستای سیاست های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تصریح کرد:هدف این همایش بها دادن به شعر آیینی و گسترش و توسعه آن و تعامل فرهنگی شعرای شهرستان ها با همدیگر است.
صالحی ادامه داد: در شهرستان نجف آباد بیش از ۱۶۰ شاعر داریم که اشعار اکثر آنان در کتاب های شعر شهرستان به چاپ رسیده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد یادآورشد: در صورت امکان و تامین اعتبار گزیده ای از شعرهای شعرای آئینی خوانده شده در همایش بصورت مجموعه ای چاپ خواهد شد.
او افزود: در پایان همایش با حضور مسئولین از شعرای برتر همایش تجلیل خواهد شد.
شعر آئینی در واقع گونه ای از شعر است که شاعر در ارتباط با مضامین و مفاهیم و موضوعات مذهبی و یا درباره شخصیت و سیره بزرگان دین و پیروان آن به می سراید و در این ارتباط مخاطب را به وادی شور، عاطفه، احساس و اندیشه سوق می دهد.
نجف آباد در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.