بازدید عزیز جعفری و شهید احمد کاظمی از لشکر۸نجف+فیلم
بازدید عزیز جعفری و شهید احمد کاظمی از لشکر۸نجف+فیلم
خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که پاییز76 هم‌زمان با مراسم تودیع شهید احمد کاظمی از فرماندهی لشکر8نجف‌اشرف ضبط شده، بازدید عزیز جعفری فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه از پادگان عاشورا در نجف‌آباد و مرکز فرماندهی در خیابان شمس‌آبادی اصفهان، به تصویر کشیده شده است.

بازدید عزیز جعفری و شهید احمد کاظمی از لشکر۸نجف+فیلم

خانه ایثار نجف آباد: در این فیلم که پاییز۷۶ هم‌زمان با مراسم تودیع شهید احمد کاظمی از فرماندهی لشکر۸نجف‌اشرف ضبط شده، بازدید عزیز جعفری فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه و دیگر همراهان از پادگان عاشورا در نجف‌آباد و مرکز فرماندهی این یگان در خیابان شمس‌آبادی اصفهان، به تصویر کشیده شده است.

در ابتدای فیلم، دفتر کار شهید کاظمی نشان داده می‌شود که فرماندهان ارشد سپاه و تعدادی از اعضای کادر فرماندهی لشکر، پس از جلسه رسمی تودیع و معارفه در نمازخانه پادگان عاشورا، به این محل آمده‌اند.

در این اتاق، یکی از حاضرین به شوخی از عبارت «امپراطوری احمد کاظمی» اشاره می‌کند که دوران حدوداً پانزده ساله فرماندهی شهید کاظمی در این یگان را مورد توجه قرار داده.

در این بخش، چهره‌هایی مانند محمد پاکپور (فرمانده جدید لشکر۸)، مهدی کلیشادی، جواد استکی، مرتضی قربانی، عزیز جعفری، اکبر عابدی و محسن خدابنده دیده می‌شوند.

در بخش بعدی فیلم، شهید کاظمی دیده می‌شود که پشت فرمان یک تویوتای پاترول نشسته و فرماندهان ارشد سپاه را برای بازدید، به گوشه و کنار پادگان عاشورا می‌برد. در انتهای این بازدید، کاروان خودروها به سمت غرب پادگان و محل استقرار دستگاه‌های زرهی می‌روند تا حاضرین، با آخرین توانمندی‌های زرهی لشکر آشنا شوند.

در ادامه، جمع فرماندهان و مسئولان به تعمیرگاه مرکزی پادگان رفته و در بخش بعدی، سراغ قسمت مهندسی یگان و توضیحات غلامعلی شریف‌دوست مسئول وقت این واحد می‌روند. در این قسمت، شهید کاظمی از لیاقت و اهتمام شریف‌دوست در صرفه‌جویی هزینه‌ها تقدیر می‌کند.

بازدید از قسمت انبارهای پادگان و برخی ساختمان‌های در حال ساخت، بخش بعدی این فیلم را تشکیل می‌دهد.

در ادامه این فیلم، جمع فرماندهان به خیابان شمس‌آبادی اصفهان و ساختمان فرماندهی و ستاد لشکر۸نجف رفته و از قسمت‌های مختلف آن مانند موزه عملکرد لشکر در دفاع‌مقدس بازدید می‌کنند که در این قسمت، عباسعلی هدی برای بازدیدکنندگان توضیحاتی می‌دهد.

در بخشی از توضیحات ارائه شده، مطلبی راجع به شهید مهدی باکری و تیپ۳۱ عاشورا گفته می‌شود که شهید کاظمی بلافاصله این مطلب را اصلاح می‌کند.

در بخش دیگری، فیلمی مربوط به بازدید رهبر معظم انقلاب از پادگان انبیاء شوشتر در سال۶۷ نشان داده شده و برخی اسناد مربوط به عملیات‌های مختلف، توضیح داده می‌شود.

شهید احمد کاظمی

شهید احمد کاظمی

 

 

بازدید عزیز جعفری و شهید احمد کاظمی از لشکر۸نجف+فیلم