برداشت ۴۶۲ تن زیتون از باغات نجف آباد
برداشت ۴۶۲ تن زیتون از باغات نجف آباد

رییس اداره جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۱۸۵ هکتاری زیتون در باغات شهرستان و متوسط عملکرد ۲ و نیم تن در هکتاری آن، انتظار می رود در مجموع بیش از ۴۶۲ تن زیتون برداشت شود. مجتبی مطهری اظهار داشت: از دیگر محصولاتی که کاشت آن با توجه به شرایط […]

رییس اداره جهاد کشاورزی نجف آباد گفت: با توجه به سطح زیر کشت ۱۸۵ هکتاری زیتون در باغات شهرستان و متوسط عملکرد ۲ و نیم تن در هکتاری آن، انتظار می رود در مجموع بیش از ۴۶۲ تن زیتون برداشت شود.

مجتبی مطهری اظهار داشت: از دیگر محصولاتی که کاشت آن با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان مقرون به صرفه و امکان پذیر است می‌توان به ارزن اشاره کرد که در همین راستا تاکنون بیش از ۲۵ هکتار از اراضی زراعی محدوده مرکزی نجف آباد به کشت این محصول اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: این محصول با توجه به داشتن مقاومت نسبتا بالا به خشکی و تنش‌های آبی و بهاره بودن می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی جهت کشت برنج، مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا پس از برداشت به صورت علوفه و دانه‌ای جهت مصرف خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار گیرد.
رییس اداره جهاد کشاورزی نجف آباد با تاکید بر استفاده از روش‌های بیولوژیک به منظور کاهش میزان استفاده از سموم و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی بیان داشت: با توجه به سطح زیر کشت بالای محصول انار در نجف  آباد، استفاده از زنبور تریکوگراما جهت مبارزه بیولوژیک با آفت کرم گلوگاه انار به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته که در همین راستا طی سال جاری تاکنون در ۱۰ مرحله زنبور مذکور در مرحله تخم به صورت تریکو کارت در یک بازه زمانی هشت تا ۱۰ روزه بین باغداران توزیع شده است.
وی گفت: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در ۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در بخش علویجه با بهره گیری از ۱۵۰ میلیون تومان اعتبارات بلاعوض خشکسالی و آورده شخصی در کنار نصب تابلوهای مرتبط با حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در نقاطی که این معضل از شدت بیشتری برخوردار است.

منبع:ایمنا