برکناری وزیر برای سرپوش بر فساد
برکناری وزیر برای سرپوش بر فساد

خبرگزاری فارس: ابوترابی تغییرات اخیر کابینه دولت تدبیر و امید را سیاسی دانست و با بیان اینکه این تغییر و تحولات خواست جامعه و مردم نیست، اظهار کرد: تغییر در وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت می‌تواند فایده بیشتری برای مردم داشته باشد، زیرا جامعه بیشتر دچار مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بیکاری است. وی در مورد پرونده بسیار […]

خبرگزاری فارس: ابوترابی تغییرات اخیر کابینه دولت تدبیر و امید را سیاسی دانست و با بیان اینکه این تغییر و تحولات خواست جامعه و مردم نیست، اظهار کرد: تغییر در وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت می‌تواند فایده بیشتری برای مردم داشته باشد، زیرا جامعه بیشتر دچار مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بیکاری است.

وی در مورد پرونده بسیار سنگین اختلاس از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: دولت مدام دولت سابق را در مورد بی‌انضباطی‌های مالی و اختلاس‌های بزرگ مذمت می‌کرد ولی اکنون به همان چیزی که آن را منع می‌کرد مبتلا شده است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این اختلاس‌های نجومی در صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به معلمانی است که خود دچار مشکلات اقتصادی هستند، با این شدت اتفاق افتاده است.

ابوترابی علت برکناری وزیر آموزش و پرورش را سرپوش گذاشتن بر پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان دانست و مطرح کرد: وزیر سابق قربانی شد و قبل از حضور در صحن علنی مجلس و استیضاح او را بر کنار کردند تا از برملا شدن خیلی چیزهای دیگر جلوگیری کنند.

وی انتصاب وزیر جدید آموزش و پرورش را در حالی که ۶ ماه به برگزاری انتخابات مانده است بی فایده دانست و بیان داشت: در این اندک زمان باقی مانده هیچ وزیری قادر به انجام کاری نیست، اما با توجه به بی‌انضباطی‌ها و سوءاستفاده‌هایی که از صندوق ذخیره فرهنگیان به میزان ۸ هزار میلیارد اتفاق افتاده، جابه‌جایی وزیر آموزش و پرورش سرپوشی بر این ماجراست.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی فخرالدین دانش آشتیانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، اذعان کرد: این نتیجه یک نگاه سیاسی است، زیرا دانش آشتیانی تا کنون هیچ فعالیتی در زمینه آموزش و پرورش نداشته است و در این سیستم سابقه‌ای ندارد، ضمن اینکه دیگر فرصتی هم برای کارآموزی و کسب تجربه در این مجموعه نیست.

ابوترابی ضمن توصیه به دولت در خصوص اینکه آموزش و پرورش جای کارهای سیاسی نیست، اضافه کرد: مشکلات در وزارت آموزش و پرورش زیاد است و با توجه به اینکه وزیر سابق نیز توانمند نبوده است، دانش آموزان انتظار جایگزینی یک وزیر کارکشته را دارند که درد این مجموعه را بشناسد.

وی نگاه سیاسی دولت به آموزش و پرورش را اشتباه بزرگی دانست و در پایان خاطرنشان کرد: انتصاب فردی که کار حرفه‌ای در آموزش و پرورش نداشته است به عنوان وزیر این مجموعه، سابقه خوبی برای دولت در انتخابات نخواهد بود و چوب این نگاه سیاسی را خود دولت خواهد خورد.