برگزاری سمینار اپتیک و لیزر  در دانشگاه آزاد نجف‌آباد
برگزاری سمینار اپتیک و لیزر  در دانشگاه آزاد نجف‌آباد

سمینار اپتیک و لیزر به مناسبت سال جهانی نور و به همت دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد. سمینار اپتیک و لیزر با محوریت معرفی رشته مهندسی اپتیک و لیزر و کار آفرینی در این رشته با حضور دکتر دربانی معاون پژوهشی و دکتر کاوش تهرانی مدیر گروه […]

سمینار اپتیک و لیزر به مناسبت سال جهانی نور و به همت دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد.

سمینار اپتیک و لیزر با محوریت معرفی رشته مهندسی اپتیک و لیزر و کار آفرینی در این رشته با حضور دکتر دربانی معاون پژوهشی و دکتر کاوش تهرانی مدیر گروه مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه مالک اشتر و دکتر زادسر رئیس دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه واحد نجف آباد برگزار شد.

آشنایی با روند تحصیل و همچنین سازمان‌های دولتی مرتبط، آینده شغلی، رموز موفقیت و کارآفرینی و همچنین تاریخچه و نحوه پیدایش این رشته از جمله مباحث ارائه شده در این سمینار یک روزه بود.

انتخاب سال جهانی نور به ابتکار کنسرسیوم بزرگی متشکل از سازمان‌ها و نهاد‌های علمی بین‌المللی به همراه یونسکو صورت گرفته است که فعالان مختلفی را در این زمینه از جمله اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی، مراکز آموزشی و فن‌آوری، سازمان‌های غیرانتفاعی و واحدهای خصوصی را گردهم می‌آورد.

انتخاب سال ۲۰۱۵ به عنوان سال جهانی نور از طرف سازمان یونسکو اقدامی است به منظور پاسخگویی به سؤال‌های مطرح شده از سوی جامعه انسانی در مورد اینکه تکنولوژی‌های نوری چه قدم‌های مؤثری را در راه تلاش‌های انسان برای تأمین انرژی، تحصیلات، کشاورزی، اقتصاد و سلامت برداشته و چه راه حل‌‌هایی را پیشنهاد می‌کند.

هدف سال جهانی ۲۰۱۵ نور برجسته کردن اهمیت نور و تکنولوژی‌های اپتیکی در زندگی و آینده ساکنین کره زمین در یک جامعه پیشرفته است.

در این سیمنار همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با دانشگاه صنعتی مالک اشتر در زمینه همکاری‌های دو جانبه از سوی روسای دانشکده مهندسی هسته‌ای واحد نجف‌آباد و معاون پژوهشی دانشگاه مالک اشتر به امضا رسید و زمینه‌های همکاری‌های تحقیقاتی و آموزشی بین دو دانشگاه فراهم شد.

کارگاه آموزشی آشنایی با محتوا و نحوه جستجو در پایگاه اطلاعاتی EBSCO

کارگاه آموزشی آشنایی با محتوا و نحوه جستجو در پایگاه اطلاعاتی مدلاین از طریق EBSCO ویژه اعضای هیات علمی و مدیران پژوهشی دانشکده‌ها و دانشجویان دوره دکتری عمومی با حضور ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده های پزشکی و پرستاری و مامایی واحد نجف آباد برگزار شد.

در این کارگاه مباحثی همچون نحوه دسترسی به اطلاعات در پایگاه EBSCO شیوه‌ها و ترفندهای جستجوگری و نحوه بازیابی و ذخیره‌سازی اطلاعات‌ها در این پایگاه اطلاعاتی و بروز رسانی داده‌های دریافتی قبلی از سوی مدرسان شرکت EBSCO آموزش و شرکت کنندگان با اجرای عملیاتی موارد فوق آشنا شدند.

پایگاه اطلاعاتی Medline Complete) EBSCO) یکی از جامع‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی تمام متن حوزه پزشکی و پیراپزشکی در سطح دنیا است که بیش از ۲۵۰۰ مجله از مجلاتی که در مدلاین نمایه می‌شوند را به صورت تمام متن ارائه می‌دهد.

همچنین ۱۳۰۰ عنوان از مجلات حوزه پزشکی و پیراپزشکی تنها از طریق این پایگاه در دسترس است.

منبع:خبرگزاری آنا