تاثیر سمپاشی درختان بر سلامت مردم
تاثیر سمپاشی درختان بر سلامت مردم

با توجه به فرا رسیدن فصل سمپاشی درختان شهر، اخیرا برخی شهروندان به این امر معترض شده اند که روش فعلی سمپاشی تا حدود زیادی بر سلامت مردم تاثیر سوء گذاشته و می تواند با مصرف میوه هایی مانند “توت” که آلوده چنین سمومی شده اند، لطمات جبران ناپذیری را متوجه اقشار مختلف کند.  این […]

با توجه به فرا رسیدن فصل سمپاشی درختان شهر، اخیرا برخی شهروندان به این امر معترض شده اند که روش فعلی سمپاشی تا حدود زیادی بر سلامت مردم تاثیر سوء گذاشته و می تواند با مصرف میوه هایی مانند “توت” که آلوده چنین سمومی شده اند، لطمات جبران ناپذیری را متوجه اقشار مختلف کند.

 این افراد معتقدند که سمپاشی درختان سطح شهر به صورت استاندارد انجام نگرفته و در مواقعی درختان میوه واقع در کنار معابر و یا داخل منازل مردم را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

در این خصوص با اصغر مهدی پور معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت و گویی انجام شده که متن کامل آن را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

حفظ فضای سبز بدون سمپاشی غیر ممکن است

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت: بدون انجام عملیات سمپاشی در خصوص بسیاری از درختان موجود در فضای سبز نجف آباد، عملا امکان حفظ آنها در برابر خطرات آفات و بیماری های مختلف وجود نخواهد داشت به طوریکه در ایام تابستان به طور متوسط هر درخت سه بار سمپاشی می شود.

اصغر مهدی پور معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری، آفت شته را از جمله عوامل تهدید کننده حیات درختان دانست و ادامه داد:« سمپاشی درختان سطح شهر تنها از ساعت ۱۲ شب تا پنج صبح صورت می گیرد و در صورت اجبار برای انجام عملیات در غیر این ساعات حتما از قبل اطلاع رسانی لازم به شهروندان انجام می گیرد.»
مهدی پور استفاده از سموم بدون بو در این شکل مبارزه با آفات و بیماری ها را رد کرد و بیان داشت:« در خصوص دغدغه برخی شهروندان پیرامون آلوده شدن میوه درختانی مانند توت باید به این نکته اشاره کرد که درختان واقع در حریم مسیر های اصلی و فرعی به دلیل دود خودروهای عبوری و گرد و غبار موجود در هوا دارای آلودگی های فراوانی هستند و مصرف آنها بدون شستشوی کافی را به شهروندان توصیه نمی کنیم ولی در عین حال طی عملیات سمپاشی، این گونه درختان از جریان کار حذف می شوند تا سلامت مردم مورد تهدید قرار نگیرد.»