تجمع دوباره کارگران «نیلو» برای ۱۲ ماه طلب
تجمع دوباره کارگران «نیلو» برای ۱۲ ماه طلب

کارگران کارخانه کاشی نیلو برای چندمین بار تجمع کرده و خواستار دریافت مطالبات ۱۲ ماهه خود شدند. تسنیم: کارخانه کاشی نیلو ماه‌هاست به دلیل مشکلات مالی دچار بحران شده و کارگران این کارخانه هر بار برای درخواست مطالبات و حقوق‌های عقب افتاده خود اقدام به تجمع می‌کنند. اردیبهشت‌ماه امسال اوج اعتراضات کارگران این کارخانه بود و […]

کارگران کارخانه کاشی نیلو برای چندمین بار تجمع کرده و خواستار دریافت مطالبات ۱۲ ماهه خود شدند.

تسنیم: کارخانه کاشی نیلو ماه‌هاست به دلیل مشکلات مالی دچار بحران شده و کارگران این کارخانه هر بار برای درخواست مطالبات و حقوق‌های عقب افتاده خود اقدام به تجمع می‌کنند.

اردیبهشت‌ماه امسال اوج اعتراضات کارگران این کارخانه بود و پس از آن مسئولان استانی همچنین نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری برای برطرف شدن مشکلات کاشی نیلو خبر دادند.

ابوالفصل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در همین رابطه به تسنیم گفت: سیستم قضایی در حال کمک به رفع مشکل کارخانه کاشی نیلو است و سوء مدیریت رخ داده در این کارخانه با برخورد قضایی پیگیری می‌شود.

اکنون با گذشت چند ماه از آغاز اعتراضات کارگران این کارخانه بحران زده روز گذشته بار دیگر کارگران این کارخانه اقدام به تجمع در مقابل فروشگاه رئیس هیئت مدیره کرده و خواستار دریافت مطالبات خود شدند.

حسین قاسمی یکی از کارگران کارخانه کاشی نیلو است که در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان به جزئیات تجمع کارگران اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ظهر دیروز کارگران کارخانه کاشی نیلو در اعتراض به معوقات ۱۲ ماهه  تجمع کردند.

وی با اشاره به مشکلات کارگران این کارخانه افزود: عدم رسیدگی به حق و حقوق کارگران، عدم پرداخت حقوق ۱۲ ماهه کارگران شامل ۱۰ ماه حقوق پرداخت نشده و دو ماه عدم پرداخت عیدی به غیر از پرداخت سنوات از جمله مسائلی است که سبب تجمع کارگران این کارخانه شده است.

این کارگر کارخانه کاشی نیلو تصریح کرد: از جمله اقدامات کارگران در این مدت این بود که براساس معوقات گذشته حکم توقیف کارخانه را از دادگاه گرفتند اما به نتیجه نرسیده و دادگستری در این راستا اقدامی انجام نداده است، کارگران که راه چاره‌ای در این زمینه از هیچ یک از مسئولان ذیربط ندیدند برای چندمین بار تجمع کردند.

وی بیان کرد: دادگستری و فرمانداری نجف آباد در این راستا به کارگران کارخانه کاشی نیلو اعلام کردند که ما نمی‌توانیم برای رفع این مشکل اقدامی انجام دهیم و اگر کارگران این کارخانه خود قادر به حل مشکلات هستند، آن را برطرف سازند.

قاسمی گفت: مسئولان کارخانه مدتی قبل اعلام کردند که پست برق کارخانه مشکل دارد و کارخانه با مشکل مواجه شده و در آستانه تعطیلی است و قطعات پست برق وجود ندارد، اما با قطعاتی که در انبار کارخانه وجود داشت و با یاری شورا و کارگران، کارخانه مجدد راه اندازی شد.

وی با اشاره به دیگر مشکلاتی که کارگران در کارخانه کاشی نیلو دارند، اظهار داشت: عدم پرداخت معوقات، عدم پرداخت حق و حقوق به کارگران، عدم پرداخت بیمه کارگران (که بیمه آنها تا تیرماه سال گذشته پرداخت شده است) و دیگر اینکه تعدادی از کارگران که به صورت رسمی در این کارخانه مشغول بوده و اکنون بازنشسته شدند هنوز در این کارخانه مشغول به کار هستند از جمله مشکلات کارگران در این کارخانه است.

این کارگر‌ کارخانه کاشی افزود:  حدود ۸۰ نفر از کارگران کارخانه کاشی نیلو به نمایندگی از ۷۰۰ نفر مقابل فروشگاه یکی از اعضای هیئت رئیسه این کارخانه تجمع کردند، همچنین کارگران این کارخانه در گذشته مقابل فرمانداری نجف آباد، اداره کار و نیز قبلا حدود ۱۵ نفر از کارگران مقابل استانداری برای حل این مشکل تجمع کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز مانند دفعات گذشته هیچ یک از اعضای هیئت رئیسه کارخانه و مسئولان جوابگوی کارگران این کارخانه نبودند.

به گزارش تسنیم، کارخانه کاشی نیلو اصفهان با ۳۹ سال سابقه تولید و کسب عنوان صادرکننده نمونه کشور این روزها درگیر مشکلاتی است که این واحد بزرگ تولیدی را به تعطیلی کشانده، گویا ریشه بحران در کاشی نیلو از دوران “خصوصی‌سازی” آغاز شده و به “رکود” رسیده است.