تقویت احتمال برکناری شهردار نجف آباد
تقویت احتمال برکناری شهردار نجف آباد
موسی (مهدی) لطفی خبرنگار و عکاس خبرگزاری فارس در نجف آباد و یکی از فعالین نام آشنای فضای مجازی در نجف آباد، در مطلبی که توسط کانال «سفیران» نیز بازنشر شده، به تجزیه و تحلیل آخرین وضعیت عبدالرسول امامی شهردار فعلی نجف آباد پرداخته است.

تقویت احتمال برکناری شهردار نجف آباد

موسی (مهدی) لطفی خبرنگار و عکاس خبرگزاری فارس در نجف آباد و یکی از فعالین نام آشنای فضای مجازی در نجف آباد، در مطلبی که توسط کانال «سفیران» نیز بازنشر شده، به تجزیه و تحلیل آخرین وضعیت عبدالرسول امامی شهردار فعلی نجف آباد پرداخته است.

عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد

عبدالرسول امامی شهردار نجف آباد

در ادامه، نوشته این خبرنگار را می توانید بخوانید:

مدتی‌ است که بحث استیضاح یا استعفای آقای امامی شهردار نجف‌آباد در شهر و حتی استان داغ است و گویا اعضای موافق عزل شهردار تصمیم به برکناری وی گرفته‌اند.
خیلی تماس و پیام داشتیم که چرا در این مورد حرفی نمیزنیم. دلیلش فقط یک مسئله بود که آن هم انجام تحقیقات کامل و مصلحت شهر است.
حدود یکماه هست که از این قضیه با خبر شده‌ایم و سعیمان این بود که تمام جوانب کار را بسنجیم و حرفی بزنیم.
جلسات متعددی در شورا و پشت درهای بسته تشکیل شد که در یکی به آخری با ترک ۴ نفر مخالف برکناری شهردار جلسه شورای شهر از رسمیت خارج شد و جلسه آخر هم که دیروز سه‌شنبه برگزار شد با عدم حضور خانم محمودیان و آقایان آسیابانی، حجتی و یوسفی‌نژاد همراه و کنسل شد.
اما حرف‌هایی در گوشه و کنار شهر در این مورد شنیده می‌شود مثل ازدواج مجدد شهردار که از نظر شرع و دین اسلام و قانون هیچ منعی نداشت و ندارد.
خبر ورود شورا را به مساله فهمیدیم و خوشحال بودیم شاید برای رکود حدود دو سال شهرداری و پروژه‌های عمرانی قراره شهردار مورد بازخواست قرار بگیرد که خب اشتباه فکر کردیم.
البته مدتی است که شاهد افتتاحیه‌ها و بهره‌برداری از برخی پروژه‌های محله محور هستیم و به نظر می‌رسد موتور شهرداری روشن شده و در حال سرعت گرفتن است.
در شورای شهر نجف‌آباد شاهد اختلافات گسترده‌ای بین اعضاء هستیم تا جایی که ۵ نفر از اعضای شورای شهر که خود پیشنهاد دهنده شهردار فعلی برای تصدی این مسئولیت بوده‌اند اکنون از مخالفان وی به حساب می آیند و می‌خواهند با استناد به عدم سکونت وی در شهر نجف‌آباد او را عزل کنند. همین باعث شده شهرداری بعد از حدود دوسال با چالشی جدید که پای آبروی شهر به آن باز شده مواجه شود.
دلیلشان منطقی به نظر می‌رسد اما سوال پیش آمد که چرا بعد از دو سال؟ آیا شهردار از شورا درخواست سکونت نکرده بود؟(که درخواست کرده)
متخصصین و افراد خبره خوب می‌دانند که با رفتن شهردار و به طبع تیم همراهشان و انتصاب سرپرست و شهردار جدید ضربه سنگینی به شهر وارد می‌شود تا جایی که ممکن است سال‌ها عقب‌گرد کند.
آن هایی که مسائل مربوط به حاشیه‌های شهرداری را مطرح می‌کنند با این اقدام سبب تشویش اذهان عمومی و معطل ماندن شهر شدند و باید پاسخگوی مردم در این برهه حساس و خاص باشند.
اگر بخواهد این گونه بین اعضای شورای شهر اختلاف باشد و همیشه به دنبال حاشیه‌ها باشیم بهتر است که اعضای فعلی شورای شهر استعفا بدهند تا مردم نمایندگان دیگری را انتخاب کنند که به دنبال منافع مردم باشند.
آقایان و خانم اعضای شورای شهر بدانید که در شرایط بسیار سختی قرار دارید. شما شهر را فدای عرف می‌کنید نه شرع و دین.

 

فشار رسانه ای بر شورای شهر نجف آباد

در همین راستا، پایگاه خبری «همراز» که دفترش در سپاهان شهر است و مدیر مسئولش اهل اصفهان، در روزهای اخیر یک «خبر آگهی» (رپورتاژ) پُر و پیمان در حمایت از شهردار فعلی نجف آباد رفته است.

در این مطلب، چندین خط در مدح و ثنای شهردار گفته شده و در انتها، شورای شهر دوره ششم، این گونه مورد خطاب قرار گرفته:

اخیرا زمزمه‌هایی در رسانه‌ها پیچیده که شورای شهر نجف‌آباد در اقدامی شگفت‌انگیز تصمیم به خودزنی گرفته است. خودزنی از آن جهت که تغییر شهردار و پس گرفتن رأی و دادن رأی به فردی دیگر از حقوق مسلم و از آسان‌ترین کارهایی است که در یک شورا انجام می‌شود. اما اگر دوستان ما در شورای شهر به یک نکته مهم عنایت می‌فرمودند شاید در تصمیم خود عجله نمی‌کردند؛ اگر فرد انتخابی شورا به جای شهردار فعلی نتواند آن‌گونه که قبلی انجام وظیفه کرده، وظایف خود را به انجام برساند، شورا زیر سوال خواهد رفت و اگر بتواند بسیار قوی‌تر از شهردار فعلی (که برحسب تجربه تعویض مدیران در شهرداری، بسیار بعید است) عمل کند. آن‌وقت بازهم شورا زیر سوال خواهد رفت که شما انتخاب‌کنندگان منتخب ما چرا ضعیف عمل کردید؟
در حالی‌که اگر شهرداری را که انتخاب کرده‌اید و می‌دانید در بسیاری از فعالیت‌ها در خدمت مردم و هماهنگ با شورا عمل کرده است، شاید بن بریدن بهترین تشبیهی باشد که برای این اقدام می‌توان به کار برد.

نجف آباد نیوز: به هر حال با وجود سکوت سنگین اعضای شورای ششم نجف آباد که همین دو سال پیش، «شفافیت» را جزء اصلی ترین شعارهای خود فریاد می زدند، اخبار منتشر شده نشان می دهد که شورای شهر و شهردار به مشکل برخورده اند.

شورای شهر دوره ششم نجف آباد

شورای شهر دوره ششم نجف آباد

تقویت احتمال برکناری شهردار نجف آباد