توزیع ۴۰۰هزار لیتر مایع ضدعفونی با محوریت ستاد مردمی نجف‌آباد
توزیع ۴۰۰هزار لیتر مایع ضدعفونی با محوریت ستاد مردمی نجف‌آباد
 دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا در نجف‌آباد گفت: از ابتدای شروع به کار این ستاد مردمی تاکنون نزدیک به چهارصد هزار لیتر انواع مایع ضدعفونی با کمک خیرین و دستگاه‌های اجرایی تهیه و توزیع شده و بالغ بر سی و پنج هزار ماسک نیز با محوریت این مجموعه تولید شده است.

توزیع ۴۰۰هزار لیتر مایع ضدعفونی با محوریت ستاد مردمی نجف‌آباد

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا در نجف‌آباد گفت: از ابتدای شروع به کار این ستاد مردمی تاکنون نزدیک به چهارصد هزار لیتر انواع مایع ضدعفونی با کمک خیرین و دستگاه‌های اجرایی تهیه و توزیع شده و بالغ بر سی و پنج هزار ماسک نیز با محوریت این مجموعه تولید شده است.

محمدمهدی حسن‌پور رییس شبکه دامپزشکی شهرستان در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: تا به امروز بیش از سیصد و شصت هزار لیتر مایع ضدعفونی دست با کمک خیرین تهیه، بسته‌بندی و توزیع شده و پالایشگاه اصفهان نیز بالغ بر سی و سه هزار لیتر مایع ضدعفونی محیط را به صورت رایگان در اختیار ستاد مردمی قرار داده است.

حسن‌پور از اختصاص ده هزار لیتر از دپوی مایع ضدعفونی دامپزشکی استان به شهرداری نجف‌آباد خبر داد و ادامه داد: محور اصلی تولید ماسک شهرستان با دانشکده فنی و حرفه‌ای سمیه است که این مجموعه تاکنون بیش از بیست و پنج هزار ماسک که زیر نظر کارشناسان مربوطه و با کمک دستگاه‌های ویژه به طور کامل ضدعفونی و بسته‌بندی می‌شود را تولید کرده که این اقلام با اولویت مناطق محروم و پرخطر در کنار افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و جانبازان در حال توزیع است.

اشاره به افزایش بیش از سه برابری قیمت کش مورد نیاز ماسک در هفته‌های اخیر و تامین این قلم از تبریز دیگر موردی بود که حسن‌پور به آن اشاره داشت و اعلام کرد: در روستای جلال‌آباد و گلدشت نیز بخش خصوصی تحت نظر شبکه بهداشت تولید ماسک را شروع کرده‌اند که هر کدام از این واحدها تاکنون بیش از پنج هزار نمونه تولید کرده‌اند.

رییس جوان شبکه دامپزشکی شهرستان که تجربه مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نجف‌آباد در کارنامه‌اش به چشم می‌آید، ضمن اعلام خبر تولید ماسک در یزدانشهر طی روزهای اخیر خاطر نشان کرد: در خصوص تامین ماسک N95 که ویژه استفاده پرسنل درمانی است با محدودیت‌های خاصی مواجه هستیم ولی با این وجود از امروز توزیع دو هزار ماسک تهیه شده از کارخانه‌ای در شمال کشور شروع شده و هم‌زمان محموله‌ای به ارزش پنجاه میلیون تومان از این ماسک‌ها نیز از مسیر بندر دیلم وارد شده و در حال انتقال به شهرستان است.

 

کمک ۳۰۰ میلیونی شهرک صنعتی شماره دو نجف‌آباد

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود سراغ کمک‌های مردمی به ستاد رفت و بیان داشت: تعدادی از صنعتگران خیر شهرک صنعتی شماره دو نجف‌آباد، به صورت اختصاصی در موضوع تامین اقلام مورد نیاز کادر درمانی بیمارستان‌های شهید محمد منتظری و فاطمه زهرا ورود پیدا کرده‌اند که تاکنون بالغ بر سیصد میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی کمک کرده‌اند.

حسن‌پور فعالیت‌های جهادی و شبانه‌روزی موکب‌های نجف و یزدانشهر را کمکی بسیار موثر در مهار بیماری برشمرد و بیان کرد: موکب نجف مستقر در مجموعه فرهنگی تفریحی سردار شهید احمد کاظمی، بیست هزار بروشور اطلاع‌رسانی و سی و پنج هزار بطری خریداری شده توسط خانه صنعت، معدن و تجارت شهرستان را تحویل گرفته و کار پُر کردن بطری‌ها با هزاران لیتر مایع ضدعفونی تهیه شده و تکمیل بسته‌های بهداشتی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: این موکب مردمی تاکنون بیست هزار بسته آماده شده را به منظور توزیع در روستاهای اطراف تحویل ناحیه مقاومت بسیج شهرستان داده، دو هزار مورد برای توزیع در مناطق محروم پشت‌کوه فریدن در اختیار گروه‌های جهادی گذاشته و به هر کدام از مجموعه‌های بنیاد شهید، کمیته امداد، حوزه دو مقاومت بسیج و شهرداری‌های گلدشت و کهریزسنگ نیز دو هزار بطری مایع ضدعفونی تحویل داده است.

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا نجف‌آباد خاطر نشان کرد: موکب یزدانشهر نیز تا به امروز بالغ بر بیست و هشت هزار لیتر مایع ضدعفونی تهیه کرده و علاوه بر بسته‌بندی و توزیع مقادیر قابل توجهی از آن، شش و دو هزار لیتر به ترتیب تحویل شهرهای کرون و فریدن داده و هم‌زمان توزیع رایگان دوازده هزار ماسک را عملیاتی کرده است.

توزیع بیش از یکصد و چهل سبد غذایی بین خانواده‌های نیازمند و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای تشویق شهروندان به ماندن در خانه دیگر مطالبی بود که حسن‌پور با اشاره به آن‌ها اعلام کرد: موکب یزدانشهر به موضوع ترغیب شهروندان به ثبت‌نام در سامانه غربالگری نیز ورود پیدا کرده و علاوه بر ارسال پانزده هزار پیامک، زمینه مشارکت شصت و هشت درصدی ساکنان یزدانشهر در این موضوع مهم را هم فراهم کرده است.

 

استقبال ملی و استانی از کروناچی نجف‌آباد

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا نجف‌آباد اعلام داشت: کمیته فضای مجازی ستاد با فعالیت مستقیم سی و پنج نفر از نیروهای داوطلب، انجام کارهای مختلفی را در دستور کار قرار داده که از شاخص‌ترین آن‌ها بایستی به ضبط ویژه برنامه‌های «کروناچی» با همکاری جمعی از هنرمندان متعهد شهرستان اشاره کرد که علاوه بر استقبال بسیار خوب شهروندان، در سطح استان و حتی کشور نیز بازخوردهای بسیار خوبی داشته و پخش آن از سیما چندان دور از ذهن نخواهد بود.

محمد‌مهدی حسن‌پور در خصوص دیگر فعالیت‌های ستا در فضای مجازی گفت: تا به امروز بیست و پنج مصاحبه در موضوعات مختلف، سی مصاحبه با خیرین و فعالان اجتماعی، سی گفت‌وگو با شخصیت‌های شناخته شده شهر، بیست و پنج گزارش مردمی و ده کلیپ اجتماعی و طنز تولید و در فضای مجازی بارگزاری شده است.

حسن‌پور پیرامون کمیته بانوان ستاد هم اعلام داشت: در این بخش نیز شاهد تلاش‌های جهادی و شبانه‌روزی هستیم که شاخص‌ترین آن را بایستی مربوط به ساماندهی نیروهای داوطلب در موضوع تولید ماسک به محوریت دانشکده فنی و حرفه‌ای سمیه و دیگر واحدها دانست.

 

کمک ۳۵ میلیون تومانی خیرین به ستاد مردمی کرونا

دبیر ستاد مردمی مقابله با کرونا در پایان نشست مطبوعاتی خود که به میزبانی هلال‌احمر شهرستان برگزار شد، اعلام کرد: خیرین شهرستان تاکنون بالغ بر سی و پنج میلیون تومان به صورت نقدی ستاد را یاری کرده‌اند و در یک مورد نیز یکی از خیرین بیش از پانزده میلیون تومان مایع ضدعفونی به این مجموعه اهدا کرده است.

حسن‌پور از تهیه و توزیع بیش از پنج هزار میان وعده در بیمارستان فاطمه زهرا و کارگاه تولید ماسک دانشکده سمیه خبر داد و اعلام کرد: چاپ حداقل ۳۲هزار بروشور رایگان با همکاری چاپخانه بهار آزادی، توزیع پنجاه هزار بروشور تهیه شده توسط شهرداری و دیگر ارگان‌ها به همراه تهیه و توزیع مایع دستشویی به میزان هشت گالن بیست لیتری در مناطق محروم شهرستان از دیگر فعالیت‌های قابل ذکر ستاد مردمی در روزها و هفته‌های اخیر محسوب می‌شوند.

رییس دامپزشکی نجف آباد

رییس دامپزشکی نجف آباد

توزیع ۴۰۰هزار لیتر مایع ضدعفونی با محوریت ستاد مردمی نجف‌آباد