توقف خط تولید بزرگترین سازنده خودروهای جمعی
توقف خط تولید بزرگترین سازنده خودروهای جمعی
نصف جهان: شرکت پیشرو دیزل آسیا در منطقه صنعتی پلیس راه نجف آباد، روزگاری نه چندان دور سالیانه بیش از 1500 اتوبوس تولید می کرد ولی خط تولیدش الآن به دلیل واردات گسترده، نبود نقدینگی و پرداخت نشدن یارانه های دولتی برای خریداران، متوقف شده است.

توقف خط تولید بزرگترین سازنده خودرو های جمعی

نصف جهان: شرکت پیشرو دیزل آسیا در منطقه صنعتی پلیس راه نجف آباد، روزگاری نه چندان دور سالیانه بیش از ۱۵۰۰ اتوبوس تولید می کرد ولی خط تولیدش الآن به دلیل واردات گسترده، نبود نقدینگی و پرداخت نشدن یارانه های دولتی برای خریداران، متوقف شده است.

سید محمد مرتضوی مدیر عامل این شرکت گفت: در هشت خط تولید این مجتمع انواع خودرو همچون اتوبوس های فرودگاهی، کتابخانه ای، BRT و یورو ۶  به همراه ون مخصوص حمل زندانی و گردشگری تولید می شد.

مرتضوی افزود: اتوبوسی که ما ۷۵۰ میلیون تومان عرضه می کردیم را با پرداخت یک میلیارد و۸۰۰ میلیون تومان از خارج وارد کرده اند.در حال حاضر مجبور شده ایم خط های تولید شرکت را به بازسازی اتوبوس های فرسوده شرکت اتوبوسرانی استان اصفهان تبدیل کنیم.

شرکت پیشرو دیزل آسیا فعالیت خود را از سال ۱۳۵۷ شمسی تحت عنوان تولید قطعات خودرو، قالبسازی و اتاق سازی شروع کرد. این شرکت در زمینی به مساحت ۵۰هزار مترمربع دارای ۳۳هزار مترمربع سالن سرپوشیده است.

پیشرو دیزل

پیشرو دیزل

نجف آباد نیوز